7 fotó, ami bizonyítja Okja létezését
2017. augusztus 14. írta: ZöldElla

7 fotó, ami bizonyítja Okja létezését

Hogyan lehetséges, hogy egy kitalált és animációval életre keltett lény valós és tényleg létezik?
okja_1.jpg

A nagyüzemi állattartás és állathasználat elemeit tökéletesen jeleníti meg a film, amire a néző legszívesebben úgy gondol, hogy csak a forgatókönyvíró és a rendező képzeletében létezik. Azonban az alább látható képek nap, mint nap megtörténnek - jelen pillanatban is -  5 kontinensen több milliárd élőlény életét tönkretéve és kioltva.

1. Okját a filmben sötét és ijesztő szállítókocsiban viszik. A való életben az élőállat szállító kamionok ugyanilyen sötétek, ridegek és ijesztőek az állatok számára, akiket ráadásul ezekben a járművekben a vágóhídra szállítanak, hogy megöljék őket. 

 

2. Okjának sikerült megszöknie a szállítóról és elmenekülnie. A való életben is előfordulnak olyan esetek, amikor 1-1 állatnak sikerül elmenekülnie a szállítóautóról vagy a vágóhídról. Magyarországon legutóbb Tatán sikerült egy malacnak kimenekülnie, azonban az utána eredő emberek brutálisan megkínozták. Ha pedig felborul az  úton egy állatszállító, akkor az emberek mindig sajnálkoznak, hogy jajj szegény állatok, remélik rendbe jönnek. Azonban azt már nem tudatosítják magukban, hogy az életben maradt egyedeket a balesettől függetlenül ugyanúgy elszállítják a vágóhídra és megölik.

 

3. Okja is egy óriási állattartó telepről származik, mint az a sok milliárd élőlény, akiket a hús-,a tej-, a tojás- és gyapjúipar tart fogva és használ ki. Az állatokat összezsúfolva tartják, hogy az adott méretű területen minél több élőlényt tudjanak tartani, hiszen akkor nagyobb profitra lehet számítani. Az állatok mozgástere minimális, saját ürülékükben taposnak, és mivel ez a környezet kedvez a bakteriális fertőzéseknek, így az állatok gyakran antibiotikummal kezeltek. (Az antibiotikum pedig a benne marad a húsukban, a tojásban és a tejben is.)

 

 4. A filmben látható, hogy a szupermalacokat a vágóhídon sokkolóval noszogatják. Ez sajnos valós és bevett gyakorlat a valós életben is.

 

5. A nagy és ijesztő gép, amibe Okját berakják a vágóhídon, egy létező masina, amit tehenek meggyilkolására használnak. Főként amerikai és kínai vágóhidakon készült képeken lehet látni, azonban az európai vágóhidakon is megtalálható és használatban van ez a szerkezet.

 

6. Miközben Okja be van zárva az ijesztő készülékbe, fejbe koppintják, hogy elveszítse az eszméletét. Ez szintén bevett gyakorlat a szarvasmarha, sertés és ló vágóhidakon, ahol szöget lőnek az állat fejébe vagy elektrosokkal kábítják el, hogy elveszítse az eszméletét. Ennek az lenne a lényege, hogy miután valamelyik hátsó lábánál fogva felakasztják az állatot, ne érezze ahogy elvágják a torkát. Azonban nem minden esetben veszti el az eszméletét az adott élőlény, így tökéletesen éber, így amikor a kés elmetszi a torkát, azt az állat érzi és a kivérzés hosszú percei alatt fejjel lefelé lógva agonizálva, félelmek és fájdalmak közt hal meg. Ha szerencséje van, akkor mire a nyúzó és daraboló szakaszhoz ér, már halott. De ismertek olyan esetek is, amikor még mindig eszméleténél volt az állat, mire nyúzni kezdték.

 

7. Ahogy Mija meglátja a szupermalacok felkoncolt testét lógni a vágóhídon, úgy az a jelenet is a valóságból vett elem és sajnos szintén mindennapi jelenség. Ezt a szörnyűséget pedig a húst fogyasztó és arra keresletet generáló emberek tartják fenn.

 

Te is tehetsz az állathasználat ellen, te is segíthetsz véget vetni annak a szörnyűségnek, amit a hús-, tej- és tojásipar művel. Egyszerűen csak ne fogyassz és használj állati eredetű ételeket, termékeket. Itt írtam 16 tanácsot kezdő vegánoknak, illetve egy rövid segítséget azoknak, akik eldöntötték, hogy vegánok lesznek, de nem tudják hogyan kezdjenek neki. Azt, hogy milyen könyveket érdemes elolvasni, pedig itt, itt és itt mutattam már be.

 

Kövess a közösségi médiában is!

fb.png instanak.png yt.png pin.png

Ha tetszett a cikk, akkor oszd meg ismerőseiddel is!

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldella.blog.hu/api/trackback/id/tr3512737142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Etniez 2017.08.15. 00:47:36

Ezek az állatok nem élnének, ha nem lenne rájuk szükségünk.
Ezek az állatok a vadonban sokkal kegyetlenebb halált hallnak, mint a mi kezünk által.
Annyira unalmas ez a vega picsáskodás....

Szarul néznek ki ezek a képek, mutassak neked farkasok által széttépett birkát?

Jossarian 2017.08.15. 05:59:46

Annyira tavol all tolem a vegansag, hogy szukseg eseten a bloggert is megeszem. Addig maradok egy szaftos marhasteaknel vagy a kampokrol logo feldisznoknal barmilyen formaban.

Terror Dzsoni 2017.08.15. 07:27:47

"Te is tehetsz az állathasználat ellen, te is segíthetsz véget vetni annak a szörnyűségnek, amit a hús-, tej- és tojásipar művel. Egyszerűen csak ne fogyassz és használj állati eredetű ételeket, termékeket."

"Ne egyé húst, mer akkor ezeket támogatod"

Lehet ám másképpen is küzdeni az ilyen bánásmód ellen, nem csak ilyen buta, szektás módon. Gondolom azzal te is egyetértesz, hogy a robbanómotorok szennyezik a környezetet, de a megoldás nem a gépek szétverése és használaton kívül helyezése, hanem a modernizálásuk és környezetbarátabbá tételük.

A fanatizmusod legalább olyan káros és veszélyes, mint mint ami ellen harcolsz!

GrenAbla 2017.08.15. 08:30:58

Láttál már szennyvízülepítőt? Ugye milyen borasztó látvány volt? Azért van rá szükség, mert az emberek gonoszak, és wc-re járnak, és megteremtik az igényt az ülepítőre. Főleg a vegánok a sok rostos zöldségükkel. Tehetsz ellene, járj a kukoricásba! :D

Egyébként annak idején voltunk gyakorlaton vagy osztálykiránduláson vagymin vágóhídon, valóban nem volt szép, de inkább csak az ipari jellege miatt. Amikor a vidéki rokonok tarkón vágják a nyulat, majd nyúzzák, belezik, darabolják, az sem szebb látvány, aztán a nyúlhusleves, meg a pöri mégis milyen finom. A csirkéről nem is beszélve. Nyami. :)

Jossarian 2017.08.15. 09:14:57

Latom a kommentelok is tamogatjak a vegan etrendet :-D

Istvánné Bittner 2017.08.15. 09:37:26

Nagyon vagànyak vagytok előttem szólók! Az a baj, hogy nem értem miért olvassàtok egy vegàn blogger íràsait, ha ilyen véleménnyel vagytok erről az életformàról. Igenis szükség van az emberek tàjékoztatàsàra, hogy mi folyik az àllattartó telepeken, vàgóhidakon. A vadon és a természet szabâlyait megvàltoztatni nem lehet, a ragadozó zsàkmànyt ejt, és meg is eszi, ugyan nem késsel villàval.Az emberi túlzàsokon, a túltermelésen a "fejlett" orszàgokban, a rengeteg elpocsékolt, kidobott élelmiszert figyelembe véve ideje lenne fogyasztàsi szokàsainkon vàltoztatni. Mielőtt beszóltok Nekem is tudom, hogy az íràs nem pont erről szól, viszont a fogyasztàs csökkentése idővel generàlhatja a termelés csökkentését, ami màr lépés lenne afelé, hogy kevesebb àllatnak kellene ezekközött a körülmények között lennie. Igen, tudom a vegàn filozófiàba még ez sem fér bele, de kisebb lépésekkel haladhatna az ember, hogy ne írtsa ki sajàt magàt is a Földről. Nagyott itt az idő lépni!

Istvánné Bittner 2017.08.15. 09:42:22

@Jossarian: Miért vagy Te itt? Unatkozol? Olvass egy klasszikust, pl. Hàború és béke, majd nem lesz időd ezen az oldalon "vicceskedni.

Jossarian 2017.08.15. 09:59:13

@Istvánné Bittner: na csak sorban, latom, megjottek a vegantrollok... Az nem erdekel, hogy ti legelni szerettek, de az mar igen, hogy tobbek kozott ilyen szennyblogokkal fertozitek meg elsosorban az amugy is frusztralt tiniket. Es a vega/vegan etrend elohalottakat csinal beloluk. Hat ezert orulok, mikor latom, hogy vannak joparan, akik igy gondoljak

Jossarian 2017.08.15. 10:01:17

@Istvánné Bittner: A Haboru es beke-t olvastam mar, ugy 15-16 eves koromban. Meg a Hemingway osszest is, tudsz ajanlani valami mast? Szivesen elolvasom...

Átlagos Nevű 2017.08.15. 10:49:13

Fontos lenne mindenkivel tudatosítani, hogy hogyan kerül az étel az asztalra. A fogyasztókat meg kötelezni kellene arra, hogy menjenek el egy vágóhídra, aki nem akarja/bírja, az ne egyen húst. A hús esetében azért élt és halt meg az állat, hogy én megehessem, ennek megfelelően meg kell becsülni a kaját, különben gyakorlatilag tök feleslegesen ölték meg. Sztem valahol itt kezdődik a tudatos fogyasztás.
Az állatokat meg nem a szarjukért tartjuk, hanem hogy megegyük őket. Legyen neki jó élete, tartsák stresszmentes környezetben, a végén meg gyorsan és tisztán vágják le. Ennyit megérdemelnek.

papierusz 2017.08.15. 11:11:44

"A nagy és ijesztő gép, amibe Okját berakják a vágóhídon, egy létező masina, amit tehenek meggyilkolására használnak. " Bizony létezik, úgy hívják, kábítóboksz. Lényege, hogy az állat testét és fejét mozdulatlanul tartsa, így téve lehetővé a pontos kábítást. A marhát a homlokán taglózzák le kábítópisztollyal, régebben pikkerrel, amit érdekes módon a szemeinek állása miatt nem észleli az állat. Bár elektromos árammal is van lehetőség kábítani szarvasmarhát, nem használják, mert a hatalmas izomtömeg begörcsölése a kábítás alatt akár csont, vagy gerinctöréshez is vezethet, ami értelemszerűen rongálhatja az értékes húsrészek minőségét. Ezt sertérsvágásnál használják inkább, bár ott a leghumánusabb a CO2-os altatás.
A másik, hogy tegyünk rendet az elnevezések között, Tatabányán nem malac szökött el a szállítójárműről, hanem konkrétan disznó, ha pontosítani akarjuk, akkor hízó.
A sokkoló használata valós jelenség. Tegyük fel a kérdést, mi a jobb, ha a disznót sokkolóval (elektromos ösztöke) kéyszerítik továbbhaladásra, vagy hagyják hogy beszoruljanak a haladási útvonalba, esetleg visszaforduljanak, torlódjanak, marják egymást, összetörjék egymást. Melyik a humánusabb?
Én húsevő vagyok. Tudom ez állatok elpusztításával jár. Elfogadom. Viszont az állatkínzás minden formáját elutasítom, a létező állatvédelmi rendelkezéseket be kell tartani mind az állat jóléte, mind a termék biztosítása miatt. Aki állatot kínoz, az nem ember. A jó mészáros, hentes, böllér nem tesz ilyet.

A nép fia 2017.08.15. 11:56:27

Nincs is jobb egy fajántos falusi disznótornál! Télen, -5 fokban hajnali 5-kor már fél deci pálinkával...

Megsokkolni a malacot, kihúzni az ólból... a gyerekek fogják a farkát. Megy a bemetszés, torkon szúrják... jönnek a lányok, tartják a tálat a vérnek... Aztán a pörzsölés, kaparás (szalmával és lapáttal!), végül a mosás, kefélés.

Felvágjuk szépen, kibelezzük, és kezdődik a feldolgozás.

Mennek szépen a cuccok az abárlébe, fől a máj, a hús, a tüdő.

Bekeverjük a kását, jó sok borssal, babérlevéllel, majorannával.

ON:
A nagyüzemi állattartás már csak ilyen. Érdemes megnézni a Megetetett társadalom (Fast Food Nation) és az Élelmiszer Rt. (Food Inc.) című filmeket. Ez a valóság, így működik. Ha nem tetszik, akkor tenyészd magadnak. Egyébként sajnos ezt el kell fogadni.

Lehet tudatosabban is húskészítményt vásárolni, vagy saját állatot nevelni. Nyilván mindenki szeret olcsón "jó" húst venni, de az legyen tisztában azzal, hogy a nagyüzemi állattenyésztés miatt kerül ennyibe. Vehet szabadtartásban nevelt állathúst is, többszörös áron. Örülni kell, hogy van választás! :)

Az viszont, hogy ezzel propagálják a vegaságot, ostoba és demagóg dolog.

ZöldElla 2017.08.15. 12:23:02

@Istvánné Bittner: Mert trollok. :) Do not feed the trolls. ;)

babo_ 2017.08.15. 12:58:37

@Istvánné Bittner: "Az a baj, hogy nem értem miért olvassàtok egy vegàn blogger íràsait, ha ilyen véleménnyel vagytok erről az életformàról."
Talán azért, mert bennünket érdekel a másik oldal álláspontja is. Mert minket úgy tanítottak, hogy csak akkor fogalmazz meg ellenvéleményt valamivel kapcsolatban, ha tisztában vagy azzal, ami ellen felszólalsz.
Itt nem az "életformátok" ellen szólaltak fel, hanem a cikk záró gondolatai háborították fel a hozzászólókat. Ugyanis a "Te is tehetsz az állathasználat ellen, te is segíthetsz véget vetni annak a szörnyűségnek, amit a hús-, tej- és tojásipar művel. Egyszerűen csak ne fogyassz és használj állati eredetű ételeket, termékeket. " mondat egyben azt is jelenti a logika szabályai szerint, hogy a húsiparban történő visszásságokért azok a felelősek, akik húst esznek. Márpedig ez nettó hülyeség. Az állati eredetű dolgokat számtalan egyéb helyen is felhasználják.
Emellett az, hogy egy sárgarépa vagy egy zöldborsó nem nyüszít, amikor kihúzod a földből még nem azt jelenti, hogy azért növekedett, mert azt szeretné, hogy megedd. A növény ugyanolyan élőlény, mint az állat vagy az ember. Akkor most együnk követ?

Etniez 2017.08.15. 14:29:37

@ZöldElla: Nem, itt szépen érveltek.
Nincs baj az állattartással, a megölésükkel sem.
Ami viszont fontos gondolat az az, hogy becsüljük meg az ételt és a lehető legkevesebb szenvedést okozva az állatoknak kell őket megölnünk.

Amit ti csináltok az az óvodás hozzáállás. Olyan, mint ha azt mondanám, hogy ne igyál vizet, mert kiszáradnak a növények.

A marha, disznó, tyúk haszonállat. Azért tartjuk őket, mert haszonnal jár ez a tevékenység.
Ezeket az állatokat teljesen feldolgozzuk, emberek asztalára kerülnek, ruhát, bútort csinálnak belőlük, esetleg kutyaeledelben végzik, stb.

A megölésük sem olyan drasztikus, mint ami a természetben jár nekik, nincs igazán mit szégyenkeznünk emiatt.

Ti vagytok fundamentalisták, ránk akarjátok kényszeríteni a legelést.
Mi nem kényszerítjük rád a húsevést, tőlünk legelhetsz, gyűjthetsz napenergiát, stb.

pbr 2017.08.15. 14:31:40

Javasolnám a cikk írójának a legközelebbi pszichiátria felkeresését. És igen járok vágóhídra, baromfi telepekre. Kíváncsi lennék milyen ruhát hord a cikk írója és milyen cipőt, és miért hordja amikor azt 10 éven aluli gyerekek készítik indiába vagy más ázsiai országba rabszolgaként.
Nem a mit a gond hanem a hogyan! És szerintem se segít az ilyen iromány a dolgok jobbá tételében, a film igen.

2017.08.15. 16:57:25

Tehetek ellene? De mi van, ha nem akarok?

Mi van, ha a képeket nézve nem tölt el undor, csak egy közepes mértékű, "miért mutatják ezt nekem?" unalom.

A debil vegánok mindig ezen az alapvető banánhéjon csúsznak el, azt hiszik, hogy az ő reakcióik az ipari állattartás részleteire általánosak és mindenkinél ugyanoda vezetnének. Hát marhára nem. Pár kényes ember biztos fújolna a vérre meg a szarra, de ha utána 5 perccel megkérdeznéd, hogy burgert vagy rántott hús kér, nem a szójahotdog lenne a válasz.

2017.08.16. 10:37:02

Holna megyek egy barátnőmmel egy étterembe, rozmaringos báránybordára vágyom. Ennyikeh! Ja, a rozmaringért senki se hullat könnyet, ez fajizmus.

Egészség világ 2017.08.20. 20:27:39

Érdekelnek otthoni munkák, pénzkeresési lehetőség? (Nincs MLM, piramis, egyéb visszataszító dolog :) ) Amivel találkozhatsz: YouTube partner program és nézettség növelés, Instagram Marketing, Fordítási Munkák, Freelancer munkák (bármi, programozástól kezdve, videó vágás, amit el tudsz képzelni), Ingyenes Domain szerzés, Ingyenes VPS :)..
Csekkold: valodi-otthoni-penzkereses.blogspot.com/

Homeoffice 2017.08.21. 11:47:09

Türelmetlenek vagytok. Az emberiség lassan nem engedheti meg, hogy nagyüzemi szinten állati forrásokból biztosítsa a szükséges táplálékbevitelt. Nézzétek meg egy kiló hús mennyi vízbe kerül illetve mekkora területet, illetve élelmiszert (tápot) kell biztosítani számukra.

ThePretender 2021.02.03. 19:45:53

@Etniez: "Ezek az állatok nem élnének, ha nem lenne rájuk szükségünk."

Pont ez az, akkor nem kéne ezt a sok felesleges szenvedést végigélniük, ha te nem fogyasztanád az izomzatukat, a belsőségeiket, anyatejüket, tojásukat, nem vennéd a bőrüket, szőrüket, nem fizetnél azért, hogy a mulatságod eszközei legyenek. Az élet amennyire lehetőség, pont annyira felelősség is. Amekkora áldás tud lenni az, hogy élet adatott számodra, annyira tud pokoli kárhozat is lenni. Az ember az egyetlen, aki jelentéktelen porszem létére, annyira egocentrikus, hamis isteni tudattal élő, hogy azt gondolja, hogy mert életet ad valakinek, akkor bármit megtehet vele. Ez az erő, a tekintély, az erőszak, a fasizmus "erkölcse".

"Ezek az állatok a vadonban sokkal kegyetlenebb halált hallnak, mint a mi kezünk által."

Örülök, hogy linkeltél egy tök jó forrást vagy tanulmányt, amivel alá tudod támasztani az állításod. Ja, nem :D. Honnan tudod pontosan mit érez egy állat a vadonban és mit egy állattartó telepen? Megkérdezted, hogy melyiket választaná? Honnan tudod, hogy amikor elkapja az oroszlán az antilopot, akkor meddig él még és, hogy addig milyen élete volt, szemben az állattartó telepen lévő állatokéval? BTW, hogy jön ide? :D Bizonyított tény, hogy nincs rá szükséged, ha gondolod elég sok tanulmányt tudok róla linkelni, vannak személyes tapasztalataim is stb. Sokszorosan annyi "haszon"állatként tartott állat van a földön, mint vadállat. Nem is természetes a lélekszámuk. Azért kell neki szenvedést eltűrnie, hogy te ehess valamit, ami neked is csak szenvedést okoz hosszútávon, de nem cseréled le, mert kényszeresen ragaszkodsz a rögeszméidhez és felvett szokásaidhoz? Te cserélnél ezekkel az állatokkal sorsot? Ezek a képek csupán ezt teszik fel. Ha nem, miért várod el, hogy ők eltűrjék? Tegyük fel, hogy a haszonállatoknak is ugyanolyan rossz a sorsuk és velük se cserélnél. Ez felhatalmaz minket arra, hogy "mert van más ilyen rossz sors is a világon", nyugodtan mesterségesen túlszaporítsunk, feleslegesen további állatokat és ugyanígy bánjunk velük?

"Annyira unalmas ez a vega picsáskodás...."

Számomra a tartalom nélküli beszéd unalmas :).

"Szarul néznek ki ezek a képek, mutassak neked farkasok által széttépett birkát?"

Tehát neked azért kell ragadozót játszanod feleslegesen a bolygó ökológiai egyensúlyát, a saját egészségedet kockára téve, mert vannak ragadozók is a földön, akik ezzel az utóbbi kettőt támogatják. A halál pedig sosem szép, tudjuk, ettől függetlenül nincs jogom a haldokló rákos nagymama fejét se beverni egy kődarabbal, mert "a természetes halála se lett volna szebb".

@Jossarian "Annyira tavol all tolem a vegansag, hogy szukseg eseten a bloggert is megeszem. Addig maradok egy szaftos marhasteaknel vagy a kampokrol logo feldisznoknal barmilyen formaban."

Ez kit érdekel? :D A kardiológusod majd biztos boldog lesz :).

ThePretender 2021.02.03. 19:46:33

@Terror Dzsoni " "Te is tehetsz az állathasználat ellen, te is segíthetsz véget vetni annak a szörnyűségnek, amit a hús-, tej- és tojásipar művel. Egyszerűen csak ne fogyassz és használj állati eredetű ételeket, termékeket."

"Ne egyé húst, mer akkor ezeket támogatod"

Lehet ám másképpen is küzdeni az ilyen bánásmód ellen, nem csak ilyen buta, szektás módon. Gondolom azzal te is egyetértesz, hogy a robbanómotorok szennyezik a környezetet, de a megoldás nem a gépek szétverése és használaton kívül helyezése, hanem a modernizálásuk és környezetbarátabbá tételük."

Ez nem érvelés. Így a kannibalizmus mellett is érvelhetnék, végül is fájdalmat okozok az elfogyaszott embernek és a szeretteinek, de nem befejezni kell, hanem humánusabbá tenni! Igen, vágjuk el humánusan a másik élőlény torkát! Az a baj, hogy gondolkodni kéne. Az élet különböző jelenségeit egy halmazba sorolod, összemosod és kényed-kedved szerint használod fel őket az igénytelen érvelésedhez, csak, hogy ellentmondhass, ki tudja miért? Az, hogy nem eszek valamit ami bizonyítottan káros az egészségemre, ami nem szükséges nekem és csak fájdalmat okozok vele másoknak, az szektás? Ez a szektázás is nem érvelés, hanem címkézés, skatulyázás. Mindenre rámondják a szellemileg igénytelen, gondolkodni lusta emberek, hogy "böff, az egy szekta". A másik kedvencem a vallás. Ha valakinek van egy hite, majd akkora meggyőződéssel hisz az adott ideológiában, ami egy jól körülhatárolt irányzat, ami a szokásait, rendszereit befolyásolja, akkor mondhatjuk, hogy vallássá nő ki. A szekta pedig az uralkodó vallásokkal ellentétes nézetű emberek zárt közössége (ha vallási értelemben nézzük). Ezt csak azért írtam le, hogy akkor értsük már a fogalmakat, amiket használunk. Se a vallás, se a szekta önmagában nem pejoratív. A vegánság viszont ott bukik el szektaként, vallásként hogy se nem zárt csoport, se nem hit az alapja, az alapja az ideológiának etikai elvek és tudományos kutatások (mivel ott van a dietetikai része stb.). Az egésznek a tudományos igényességét, amit rengeteget ember visz és el lehet olvasni, próbálják ezekkel az igénytelen sárdobálásokkal elvitatni a magadfajta otthon ülő fotelharcos trollok. Erre jó a szektázás és vallásozás. Hogy ne kelljen érdemben utánaolvasni, vitatkozni, de be lehessen böfögni valamit, ami kurva frappáns és avatatlan szemnek úgy tűnhet, ezzel most nagyon megfogtad a lényegét a témának és kihúztad a méregfogát. Csak a munkát kéne beletenni, haver, amihez lusta vagy, mielőtt jártatod a szád :). Másrészt észre lehetne venni, hogy a vegánság, is pont azért, mert nem egy zárt, radikális közösség, nagyon sok különböző gondolkodású embert foglal magában. Számos olyan kérdés van, amire egyénileg más válaszok érkeznek a vegánok közt is. Vannak akik pedig csak jónak tartják ezt az ideológiát, de kicsit lazábban, annak alapelveit felhasználva, saját rendszert alakítottak ki maguknak, mint én is. Számos ember kampányolhat a vegánság mellett, hirdetheti annak előnyeit, vagy épp a növényi étkezését, úgy, hogy ő nem az, vagy csak részben az, igyekszik az irányába. Tehát pont nem szekta, a vegánság egy olyan ideológia, ami számos emberre hatással van, "megfertőzi" a gondolkodásukat, érzelmeiket, logikai, erkölcsi rendszerüket. Én nem véletlen mondom, hogy butaság, amit írsz, mert le is írom, miért az, miért nem helytálló. Te csak jelzőkkel dobálózol.

"A fanatizmusod legalább olyan káros és veszélyes, mint mint ami ellen harcolsz!"

Milyen fanatizmus és miért veszélyes? Pontosan mi is a veszélye? Jön a brokkoli kommandó és nyilvánosan kivégzi azokat, akik tejet isznak? Vagy micsoda? Megint egy befejezetlen gondolat. Igénytelen...

ThePretender 2021.02.03. 19:49:39

@Terror Dzsoni: " "Te is tehetsz az állathasználat ellen, te is segíthetsz véget vetni annak a szörnyűségnek, amit a hús-, tej- és tojásipar művel. Egyszerűen csak ne fogyassz és használj állati eredetű ételeket, termékeket."

"Ne egyé húst, mer akkor ezeket támogatod"

Lehet ám másképpen is küzdeni az ilyen bánásmód ellen, nem csak ilyen buta, szektás módon. Gondolom azzal te is egyetértesz, hogy a robbanómotorok szennyezik a környezetet, de a megoldás nem a gépek szétverése és használaton kívül helyezése, hanem a modernizálásuk és környezetbarátabbá tételük."

Ez nem érvelés. Így a kannibalizmus mellett is érvelhetnék, végül is fájdalmat okozok az elfogyaszott embernek és a szeretteinek, de nem befejezni kell, hanem humánusabbá tenni! Igen, vágjuk el humánusan a másik élőlény torkát! Az a baj, hogy gondolkodni kéne. Az élet különböző jelenségeit egy halmazba sorolod, összemosod és kényed-kedved szerint használod fel őket az igénytelen érvelésedhez, csak, hogy ellentmondhass, ki tudja miért? Az, hogy nem eszek valamit ami bizonyítottan káros az egészségemre, ami nem szükséges nekem és csak fájdalmat okozok vele másoknak, az szektás? Ez a szektázás is nem érvelés, hanem címkézés, skatulyázás. Mindenre rámondják a szellemileg igénytelen, gondolkodni lusta emberek, hogy "böff, az egy szekta". A másik kedvencem a vallás. Ha valakinek van egy hite, majd akkora meggyőződéssel hisz az adott ideológiában, ami egy jól körülhatárolt irányzat, ami a szokásait, rendszereit befolyásolja, akkor mondhatjuk, hogy vallássá nő ki. A szekta pedig az uralkodó vallásokkal ellentétes nézetű emberek zárt közössége (ha vallási értelemben nézzük). Ezt csak azért írtam le, hogy akkor értsük már a fogalmakat, amiket használunk. Se a vallás, se a szekta önmagában nem pejoratív. A vegánság viszont ott bukik el szektaként, vallásként hogy se nem zárt csoport, se nem hit az alapja, az alapja az ideológiának etikai elvek és tudományos kutatások (mivel ott van a dietetikai része stb.). Az egésznek a tudományos igényességét, amit rengeteget ember visz és el lehet olvasni, próbálják ezekkel az igénytelen sárdobálásokkal elvitatni a magadfajta otthon ülő fotelharcos trollok. Erre jó a szektázás és vallásozás. Hogy ne kelljen érdemben utánaolvasni, vitatkozni, de be lehessen böfögni valamit, ami kurva frappáns és avatatlan szemnek úgy tűnhet, ezzel most nagyon megfogtad a lényegét a témának és kihúztad a méregfogát. Csak a munkát kéne beletenni, haver, amihez lusta vagy, mielőtt jártatod a szád :). Másrészt észre lehetne venni, hogy a vegánság, is pont azért, mert nem egy zárt, radikális közösség, nagyon sok különböző gondolkodású embert foglal magában. Számos olyan kérdés van, amire egyénileg más válaszok érkeznek a vegánok közt is. Vannak akik pedig csak jónak tartják ezt az ideológiát, de kicsit lazábban, annak alapelveit felhasználva, saját rendszert alakítottak ki maguknak, mint én is. Számos ember kampányolhat a vegánság mellett, hirdetheti annak előnyeit, vagy épp a növényi étkezését, úgy, hogy ő nem az, vagy csak részben az, igyekszik az irányába. Tehát pont nem szekta, a vegánság egy olyan ideológia, ami számos emberre hatással van, "megfertőzi" a gondolkodásukat, érzelmeiket, logikai, erkölcsi rendszerüket. Én nem véletlen mondom, hogy butaság, amit írsz, mert le is írom, miért az, miért nem helytálló. Te csak jelzőkkel dobálózol.

"A fanatizmusod legalább olyan káros és veszélyes, mint mint ami ellen harcolsz!"

Milyen fanatizmus és miért veszélyes? Pontosan mi is a veszélye? Jön a brokkoli kommandó és nyilvánosan kivégzi azokat, akik tejet isznak? Vagy micsoda? Megint egy befejezetlen gondolat. Igénytelen...

ThePretender 2021.02.03. 19:50:25

@GrenAbla:

"Láttál már szennyvízülepítőt? Ugye milyen borasztó látvány volt? Azért van rá szükség, mert az emberek gonoszak, és wc-re járnak, és megteremtik az igényt az ülepítőre. Főleg a vegánok a sok rostos zöldségükkel. Tehetsz ellene, járj a kukoricásba! :D"

Igen, csak az, hogy valami nem gusztusos, látványra, azt elég könnyű előidézni, nem véletlen, hogy te is ide tudtad hozni ezt a dilettáns és irreleváns példát. Itt az a baj, hogy ami történik az életellenes, az alapjaiban véve gonosz és lélektelen. Leginkább pedig szükségtelen és lelki, szellemi, fizikai szinten romboló, nem csak a fogyasztónak, nem csak az állatnak.

"Egyébként annak idején voltunk gyakorlaton vagy osztálykiránduláson vagymin vágóhídon, valóban nem volt szép, de inkább csak az ipari jellege miatt. Amikor a vidéki rokonok tarkón vágják a nyulat, majd nyúzzák, belezik, darabolják, az sem szebb látvány, aztán a nyúlhusleves, meg a pöri mégis milyen finom. A csirkéről nem is beszélve. Nyami. :)"

Köszönjük, hogy megvallottad, a takonygerincű, képmutató működésedet. Morális kettős mérce, ebből szokott lenni a kognitív disszonancia. A nagyon finom pöriből, meg a szívinfarktus :D. Csak annyit mondok neked, hogy én növényi étrendesként, úgy, hogy egykor elég jó ízűen ettem a hagyományos ételeket, egyáltalán nem kívánom őket, amiket most eszek pedig ugyanolyan finomak, sőt. Mivel elsősorban az elkészítési konyhai technikák, a fűszerezés a kulcsa a dolgoknak.

ThePretender 2021.02.03. 19:51:23

@Etniez:

"@ZöldElla: Nem, itt szépen érveltek.
Nincs baj az állattartással, a megölésükkel sem.
Ami viszont fontos gondolat az az, hogy becsüljük meg az ételt és a lehető legkevesebb szenvedést okozva az állatoknak kell őket megölnünk.

Amit ti csináltok az az óvodás hozzáállás. Olyan, mint ha azt mondanám, hogy ne igyál vizet, mert kiszáradnak a növények.

A marha, disznó, tyúk haszonállat. Azért tartjuk őket, mert haszonnal jár ez a tevékenység.
Ezeket az állatokat teljesen feldolgozzuk, emberek asztalára kerülnek, ruhát, bútort csinálnak belőlük, esetleg kutyaeledelben végzik, stb.

A megölésük sem olyan drasztikus, mint ami a természetben jár nekik, nincs igazán mit szégyenkeznünk emiatt.

Ti vagytok fundamentalisták, ránk akarjátok kényszeríteni a legelést.
Mi nem kényszerítjük rád a húsevést, tőlünk legelhetsz, gyűjthetsz napenergiát, stb."

Én most szétszedtem pár kommentet, értelme nem volt bennük semmi, ahogy a tiédben sem. Baj van az állattartással, de te lusta vagy elolvasni a tanulmányokat arról, hogy mennyire fenntarthatatlan. Lusta vagy utánanézni, hogy káros az egészségünkre és egyértelmű kauzalitás mutatható ki a civilizációs betegségek és a modern, feldolgozott élelmiszerekkel és állati termékekkel teletűzdelt étrendünk közt. Az állatok felé pedig nem vagy empatikus és egy nagyvonalú (mert a saját igényeink alátámasztásának érdekében mindig nagyvonalúan érvelünk :D) csúsztatással azt mondod, nekik amúgy se lenne jobb és nekünk köszönhetik, hogy egyáltalán megszülettek :D. Attól, hogy odarakod, hogy "a fontos gondolat" kurvára nem ez a fontos gondolat, mert egy bizonyítékkal, kutatással, tanulmánnyal, vagy legalább egy logikus, jól felépített eszmefuttatással nem tudod alátámasztani, hogy a kijelentéseidet. Úgy épülnek fel a szövegeitek. "A" kijelentés, majd "B" kijelentés. Pakoljátok egymás után, aztán azt hiszitek mondtatok valami érdemlegeset :D. Ami fontos gondolat, hogy nem kell őket megölnünk. (és most figyelj!), MERT, az Academy of Nutrition and Dietetics, ami az egyik legkomolyabb, többezer dietetikust számláló szervezet is kimondta, hogy minden életkorban, állapotban, teljesen kielégítő a növényi étrend! De ott van bizonyítéknak számtalan vegán, akik kiváló sporteredményeket érnek el növényi étrenden, vagy ott van a 104 éves vegán bácsi, aki 50 éves korától élt így. (Ellsworth Wareham). Tehát a fontos gondolat baszod, az-az, hogy becsüljük meg az ételt ÉS az élőlények életét IS! ÉS NE VEGYÜK EL, HA NEM VAGYUNK RÁSZORULVA. NE OKOZZUNK NEKIK SZENVEDÉST, HA NEM SZÜKSÉGES AZ ÉLETBEN MARADÁSUNKHOZ :D.

Igen, olyannyira olyan, hogy ilyet rajtad kívül még senki se mondott, mert akkora faszság, erre viszont tanulmányok, orvosok, kutatók vannak :D.

Nem is azt mondom, hogy tartsál disznót kedvtelésből. Azt mondom, nincs jogod birtokolni, elvenni az életét egy önálló entitásnak. Majd ne félj, fogják páran ezeket a haszonállatokat is kedvtelésből, háziállatként tartani, mert az ember aggatta rájuk önkényesen ezt a jelzőt, az igazságtól olyan távol áll, mint makó jeruzsálemtől.

Igen csak a természetben egy élhető, a föld számára is előnyös rendszer fenntartásához tartozik hozzá, mondjuk egységnyi idő alatt meghal 100 állat, akik ha nem halnának meg és egyszer mindenki meghal, addig pedig szép, szabad, méltóságteljes életük volt, nem úgy, mint az iparban, akkor azok a fajok pusztulnának ki, akik más élelmen, mint a hús, fenn se tudnának maradni és az egyensúly megborulna. De mivel az ember fennmarad máson is, ez bizonyítva van, ő feleslegesen kényszerít bezártságra, rabságra, méltatlan és borzalmas életre állatokat, csak a saját magára és a földre veszélyes, fenntarthatatlan mesterséges rendszerét konzerválja ezzel, míg a táplálkozási piramis egy evolúciós, organikus egyensúly, valamint nem 100 állatot öl meg ennyi idő alatt, hanem kb. 15-20x annyit, vagyis 1500-2000-et.

Tehát egy blogcikk kényszerít? Köszönöm, ezen jót nevettem :D. Most megyek, legelek egy kis kókusztejes csicseriborsó curryt, majd leöblítem a mangó-áfonya-chia mag-gyömbér smoothie-mal, aztán eszek egy vegán mákos gubát desszertként :D
süti beállítások módosítása