Pénztárcabarát magtejkészítő? Elárulom a nagy titkot!
2015. február 09. írta: ZöldElla

Pénztárcabarát magtejkészítő? Elárulom a nagy titkot!

Amikor a reggeli kávéval indítja az ember a napját, akkor jogosan vetődik fel a kérdés a vegán életmódra váltásnál, hogy létezik e a tehéntejnek alternatívája és ha igen, akkor mi az és mennyibe kerül. Ma már több márka rengeteg féle növényi teje kapható nálunk is a bio boltok és webshopok mellett a nagy bevásárlóközpontokban is. Azonban még így is a legolcsóbb növényi tej literje 400 forintnál kezdődik, ami igencsak mellbe vágja az embert. Véleményem szerint mesterségesen van ilyen magasan tartva a növényi tejek ára, hiszen a szója, rizs, köles, zab, tönkölybúza, mák és kókusz tej is maximum 100-150 ft/liter áron elkészíthető otthon. Tehát merem feltételezni, hogy a gyártóknak maximum 50-70 forintba kerül a növényi tejek előállítása és ebben benne van a tetrapak csomagolás gyártási költsége is.

hazitej.jpg

Legelőször én is azt tanultam meg, hogy hogyan tudok otthon magam is növényi tejet készíteni. Ehhez nincs másra szükség, csak egy jó, minimum 600 W teljesítményű turmixgépre. Egy korábbi posztomban már leírtam az otthoni növényi tej készítéssel kapcsolatos tapasztalataimat. Eddig én is turmixgéppel, hideg eljárással készítettem a növényi tejeket magamnak, azonban a párom szerint szűrés közben mindig összekenem a konyhát. Ebben lehet némi igazság, de utána mindig letörlöm a pultot. :) Emiatt jutott eszébe, hogy megajándékoz egy magtejkészítő automatával, amit összevont ajándékként kaptam meg karácsony és a szülinapom alkalmából. A géppel két apró probléma volt: az egyik, hogy nem belső szűrős volt, tehát ugyanúgy nekem kellett volna szűrnöm a gép által készített tejet, amit ép szerettünk volna kikerülni, a második pedig az ára. Szerintem pofátlanul drága volt, így élve fogyasztói jogaimmal 8 munkanapon belül kipróbálatlanul, hibátlan csomagolással visszavittem az üzletbe és visszakértem a termék árát. Lényegében csak addig vettem ki a gépet a dobozából, amíg megnéztem, hogy milyen és pár percen belül ment is vissza a dobozba.

Nem tudom, hogy mások hogy állnak hozzá, de én szeretem megkeresni és meg is találni a legmegfelelőbb opciót, ami jelen esetben az volt, hogy belső szűrős magtejkészítő gépet vegyünk. Találtam is egyet egy magyar webshopban, azonban annak az ára még magasabb volt, így gondoltam inkább tovább keresgélek még a neten. Ha egy helyen lehet kapni valamit, akkor biztosan megtalálható és megvásárolható máshol is, csak meg kell találni a kedvezőbb üzletet. A keresésben segítségemre volt anyu is és lényegében ő találta meg a weboldalt, ahol szintén meg lehet vásárolni a kinézett készüléket.

 A honlap, ahonnan rendeltünk alapjában véve a német, ausztriai, francia és svájci fogyasztókat hivatott kiszolgálni, éppen ezért németül vagy franciául olvasható a honlap. Lényegében egy óriási raktáráruház sok ezer terméke van feltöltve a honlapra, amiket aránylag egész alacsony áron vásárolhatunk meg. Őszintén szólva én azt a gépet, ami itthon a legdrágább, a szállítási díjjal együtt is olcsóbban vettem meg, mint az itthon kapható legolcsóbb magtejkészítő gép. Ez azért szerintem nem lényegtelen.

A honlap a http://www.pearl.de címen érhető el és 3 fajta magtejkészítő gép vásárolható meg.

 

1_2.jpg2-b.jpg3-b_1.jpg

A képekre kattintva érhetőek el a gépek leírását tartalmazó oldalak.

A vásárláshoz nem kell regisztrálni, elég csak a termékeket a kosárba tenni és kitölteni a megrendelőlapot. Fizetni banki átutalással vagy PayPal-lal lehet. Én a PayPal-t választottam mert szerintem az biztonságosabb megoldás, illetve egyszerűbb is. A rendelésünkről több e-mailt is kapunk attól függően, hogy hogyan áll a rendelésünk. Először megköszönik a rendelésünket, majd jelzik, hogy van e raktáron az általunk rendelt áruból, majd hogy a rendszerükön belül elindították a rendelésünk összeállítását, értesítenek ha megérkezett hozzájuk a kifizetésünk, illetve hogy postára adták a termék(ek)et.

A szállítási díj Magyarországra 20 euró volt. A gépek árát tekintve a szürke 35 € (∼11.000 ft), a fehér-piros 53 € (∼16.200 ft), a belső szűrős pedig 54 € (∼16.500 ft) – természetesen ez az euró adott napi árfolyamától is függ.

Kb. 3 hét alatt jött meg a csomag postai szállítással. Mivel Németországból rendeltem ezért ha elromlana a gép a garanciát nehéz lenne érvényesíteni, mert a visszapostázás lehet többe kerülne, mint maga a készülék. Emellett a kezelési útmutató is csak német nyelven volt a géphez mellékelve. Ezeket a tényeket szem előtt tartva döntsön mindenki arról, hogy megrendeli e valamelyik készüléket az oldalról, vagy nem. (Ugyanez a három típus itthon is kapható, így a neten biztosan megtalálható hozzájuk magyarul is aleírás.) Természetesen ha kérdése van valakinek, akkor német nyelven tud írni a cég ügyfélszolgálatának.  Azt nem tudom, hogy ha valaki angolul ír nekik, akkor arra válaszolnak e, mert angol nyelvű opció nincs az oldalukon megadva.

A galériában a vásárlás menete lépésről lépésre magyar felirattal

 Őszintén szólva kicsit tartottam attól, hogy nem e átverés az oldal mert annyira jó áron lehet megvenni a készülékeket. Itthon kétszer ennyibe kerül az a típus amit megvettem. De ha azt nézem, hogy a kínai magtejkészítő automatákat áruló oldalakon 5-10 dollárokért adják ezeket a gépeket, akkor ahhoz viszonyítva drága. Viszont azok az oldalak csak nagykereskedéseknek árulnak és a legkevesebb darabszám is, amit típusonként meg lehet venni 500-nál kezdődik.

Említettem már, hogy mi a belsőszűrős gépet vettük meg, mert így a tejkészítés során a gép le is szűri a tejet, így nekünk tényleg csak annyi a dolgunk, hogy kiöntsük a kész növényi tejet és elmossuk a kelyhet. Emellett a gép főz még levest, szószokat, bébi ételt, turmixolhatunk benne, zöldség és gyümölcsleveket is készíthetünk, illetve párolhatunk benne zöldséget is. Tehát egy sokoldalú szerkezetről van szó, amit biztosan maximálisan ki fogunk használni.

Az árát tekintve egy olyan családban, ahol heti több doboz növényi tej is elfogy kb. 2-3 hónap alatt visszahozza az árát, illetve az így megspórolt pénz hosszútávon jelentős nagyságú összeget tesz ki. Egy zacskó – 50 dkg – szója, barna rizs vagy zab kb. 300-350 forintba kerül, amiből 5-6 liter növényi tej készíthető a géppel. Mindenki maga számoljon tovább, hogy hosszútávon mennyit takaríthat meg az otthoni magtej készítéssel – akár a sima turmixos megoldással is.

 Nem mondom, hogy nem lehet nélküle élni, mert lehet és ráadásul meleg eljárással készíti el a tejet, ami azt jelenti, hogy az enzimeket tekintve nem sok élő enzim marad a növényi tejben, hiszen azok 47 fok felett elpusztulnak. Viszont a boltban kapható növényi tejek szintén hőkezeltek, így ebből a szempontból nem vesztünk semmit. A továbbiakban személy szerint az otthoni magtej készítés során felváltva fogom az új, csilli-villi gépemmel a meleg és a turmixommal a hideg eljárással készíteni a növényi tejeket mert biztos vagyok benne, hogy minden magnál külön-külön kell kitapasztalni, hogy melyik eljárással készíthető el a legfinomabb növényi tej.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldella.blog.hu/api/trackback/id/tr227150851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

trota.mundos 2015.02.09. 22:53:39

azért olyan olcsók, mert felújítottak (refurbished)

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2015.02.09. 23:25:06

Én is pont mostanában gondolkodtam el, hogy vajon mennyibe kerülhet egy mandulatej elkészítése, amiben 2% mandula és egy kis kálcium van? Az volt az apropó, hogy a dm-ben másfélszeresére emelték az árát :(

Dacia Dubstep 2015.02.09. 23:58:37

relatív "jó" magtej, de a rizstej nyákos. csalhatsz kókusszal az felvesz belőle de akkor se the bridge.
az "industrial type rice beverage"-nek teljesen más a titka, nem főzik, bár utólag pasztörizálják. nekem fél év ment rá amíg rájöttem. most már reprodukálni tudom itthoni körülmények között, igaz bain marie, komoly blender és a megfelelő finomságú szűrés kell. néhány tíz mikron és más az eredmény.

@Étteremkritikus: 15 dkg hántolt! mandula / liter. vitamixben (vagy másban ami bírja a forró vizet) járatod forrásban lévő tisztított vízzel 2-3 percig 38ezres fordulaton. (max)
utána ebayről fillérekért rendelhető almond milk bag - ben leszűröd (150 micron mesh)
utána kiköpöd az alnaturás, vagy akármelyik kereskedelmi forgalomban kapható mandulatejet.
nagybanin kis alkuval 3200/kg a mandula. HÁNTOLT!!!!!

ZöldElla 2015.02.10. 05:48:02

@Dacia Dubstep: Hú, akkor te igazi profi szintre fejlesztetted az otthoni magtej készítést. :)))

Dacia Dubstep 2015.02.10. 16:18:58

@ZöldElla: igen, rengeteget csinálok. feltűnt, hogy a the bridge-ben nincs édesítő/cukor stb semmi? 18 órán át kell a kerekszemű bio barnarizst megfelelő hőfokon zöld teában (a káros baktériumképződés elkerülése végett) csíráztatni, és a keményítő természetes cukorrá alakul. (japánban külön készüléket tart erre mindenki) a köretként fogyasztott rizs is döbbenetesen finomabb így. a rizs ital így élő marad, nem kell bele vércukorlifteztető datolya, méz stb.
a család és a barátok, ismerősök kedvence a kókuszdióból készült kókusztej. nem reszelék! az is veri az összes tertapak-os konzerves adalékolt termékeket. 160ft/liter
már többen mondták hogy áruljam, majd egyszer lehet az is eljön.

ZöldElla 2015.02.13. 18:49:07

@Dacia Dubstep: Ha budapesti vagy és van kedved akkor gyere el a növényi tejtermékek kóstolójára. Szerintem sokakat érdekelne a tudásod. :)
Esemény linkje: www.facebook.com/events/817474298325077/?ref_dashboard_filter=upcoming

Dacia Dubstep 2015.02.13. 23:01:18

@ZöldElla: sajnos nem tudok mert a páromnak aznap van a szülinapja :( ugyan nem vagyok vegán, de érdekelnek az ilyen rendezvények és emberek.
pl: Az Ajtósi Düreren volt egy karácsonyi fesztivál/vásár, ott láttam érdekes dolgokat gabonatej témakörben (is) de mindenki a főzöttbe gondolkozik...
pedig ha tudnák...
viszont adok egy linket a GABA rizsről (hatsuga genmai), ez a kiindulópontja az egésznek, szerintem elég hasznos
www.instructables.com/id/HOWTO-make-GBR-germinated-or-sprouted-brown-rice/
és akkor még nem is említettem a koji nevű gombát, ami a szaké készítéséhez (is) használt starter (elküldik neten zacsiba) amellyel amazaké italt lehet készíteni
tej: igyák a bocik
laktózmentes tej: ha nagyon muszáj
gabonatej gépes rizstej: nem egészségtelen, de élettanilag haszontalan ballaszt, nyálkás íze van + ízesítésre szorul. gyerekek vagy szeretik vagy nem
the bridge natúr: jó íze és konzisztenciája van de nem olcsó és GYÁRTJÁK egy gyárban
gaba rice drink: gaba aminosavat tartalmazó vitamindús finom ital de európában (még) nem ismert (ez a the bridge titok)
amazaké: a kaukázusi kefírhez hasonló élő enzimeket tartalmazó rendkívül egészséges önmagától édes, vércukorsemleges ital, az állati táplálék hátrányai nélkül ez mindent ver
a japán átlagéletkort stb. nem kell taglalnom
remélem segítenek ezek az infók, szeretettel adtam

Gega. 2015.02.16. 13:18:45

@trota.mundos: A cikkben linkelt termékek tényleg használtak. Nem felújították őket, hanem ezek a termékek egyszer már ki lettek valakinek postázva, de valamiért a megrendelő visszaküldte a cégnek. 14 napig el lehet állni a vásárlástól, ezzel néhányan szoktak is élni. Ez a termék ún. B-Ware (b-kategóriás áru), amit újként nem adhatnak el, ilyenkor letisztítják őket, visszateszik a csomagba és újra leragasztják. Az is lehet hogy csak egyszer használták, de lehet hogy többször.
Viszont csak pár euróval olcsóbb az új terméknél. Itt a két legfelső gép az ami új, alatta a "refurbished" felirat van az olcsóbb termék mellett.
www.pearl.de/mtrkw-3328-sojamilchbereiter.shtml

hgdfhg 2015.02.27. 22:58:56

Magyar használati utasítás nincs ? :D Vagy leírod, hogy Te hogy csinálsz vele tejet?

topicfun 2015.06.05. 14:02:09

Szia, magtejkészítő vásárlás előtt állók, kíváncsi lennénk a véleményedre így pár hónap használat után!
Hátrányok, előnyök az fent nevezett készüléknek? Nem gond, hogy nem acéltartályos?

Előre is köszönöm a válaszod!

ZöldElla 2015.06.07. 22:32:45

@topicfun: Szia! Hátránya a gépnek, hogy picit hangos, amikor a késekkel dolgozik, illetve elég éles hangon sípol ha befejezte a munkát. Más hátrányt eddig nem fedeztem fel. Illetve még az arányokat kell kitapasztalni, hogy mennyi magot tegyél a gépbe ahhoz, hogy ne legyen sűrű, hanem pont jó állagú legyen a tej.
A tejet kb. 20 perc alatt főzi meg, elmosni elég könnyű a szűrőt is. Egymás után 2-3 adag (3-4 liter) is simán lefőzhető vele. Levest is jól megfőzi, illetve nekem megfelelő volt a brokkoli párolása is. Alkalmas napraforgó tejföl készítésére is.
Az, hogy nem acéltartályos szerintem nem gáz. Nekem személy szerint sokkal szimpatikusabb ez a turmix kelyhes megoldás, mint az amorf vízforralóra emlékeztető kiképzés, de ez tényleg csak személyes ízlés kérdése.
Remélem várakozásodnak megfelelően sikerült megválaszolnom a kérdésed.

Eszter1980 2015.07.30. 09:48:17

Lehetséges hogy februàr óta 70euróra emelkedett a belső szűrőd?

Mák Piroska 2015.10.06. 10:38:53

Sziasztok!

Kicsit szeretném megvédeni a szűrő nélküli itthon kapható növényi tejkészítőt. 3,5 éve használom a Vegital automatámat és imádom, nem volt szükség szevízre. Ha kérdésem volt csak oda telefonáltam és azonnal segítettek az ott dolgozók. Mivel az én automatámban nincsen szűrő ezért saját recept szerint változtathatom a növényi tejek sűrűségét, így lehetőségem van tejszín vagy kása, tej , vagy szósz készítésére is. tehetek bele zöldséget, gyümölcsöt, fantasztikus krémlevesek készülnek benne. A rizstej kb. 80 Ft-ból kijön és nagyon finom, krémes össze sem lehet hasonlítani a boltival. Azóta van hozzá egy szuper szűrőkancsóm is, így a szűrés sem macera. Sajnos a barátnőm nem volt ilyen szerencsés, mert egy német gépet választott, bár sokkal olcsóbb volt, de hangosabb és 1 hónap után elromlott. Én biztos nem cserélném le a sajátomat...szuper kis készülék :)

ZöldElla 2015.10.06. 23:41:24

@Mák Piroska: A belső szűrőssel is bármilyen sűrűségű tej vagy tejszín elkészíthető és úgy variálja az ember a receptet, ahogy az ízlése kívánja. Egyénfüggő, hogy kinek melyik típus jön be. Aki kényelmes és több funkciós gépet szeretne (növényi tej, növényi tejszín, leves, bébi étel főzés, zöldségpárolás és turmix) az ezt a típust választja. Akit nem zavar a külön szűrés, az az elterjedt szűrő nélküli fajtát, amiből rengeteg típus kapható itthon. Ez csak egy opció. :) Nekem kényelmesebb a szűrős típus. :)

kmelindan 2016.01.19. 22:33:00

Szia, szasztok!
Sajnos nekem nem sikerült megrendelni a növényi tej készítőt a német honlapról. Elutasított a cég, mivel magán személyként akartam vásárolni... te hogy jutottál hozzá?
Magyarországon is forgalmazzák ezeket a gépeket, amik No-ból lehetne rendelni?
Ha valaki tudna segíteni, megköszönném.

Melinda

konyhatunderke 2016.02.12. 12:12:57

Akkor jol ertem, hogy a ket masiknak (szurke es piros) nincs belso szuroje?

konyhatunderke 2016.02.12. 12:32:02

@konyhatunderke: amugy ezeknek a magyarorszagi verziojahoz (ami foto alapjan sztem detto ugyanez) adnak szurokancsot is. A pearl-on nincs ez benne a csomagban?

konyhatunderke 2016.02.12. 14:58:01

@Mák Piroska: ez oke, de negyven-x ezer forintert szerintem is irrealisan (hogynemondjam pofatlanul) sok. Most kideritem, hogy a szurke verziohoz van-e szuro, es megrendelem en is kulfoldrol.

ritique1 2016.07.27. 16:54:44

Kedves Ella!
Megrendeltem egy ugyanolyan magtej készítőt mint te. :) Holnap már nálam is lesz. Kérdésem az lenne, hogy első használat előtt van vele valami teendőm? Te találtál hozzá magyar leírást?

Köszönettel

rmikee 2016.10.03. 22:08:22

Kedves Ella!

Ma érkezett meg a gép amit te is használtál.
Érdeklődnék, hogy van-e hozzá leírásod?
Hogy kell rizs tejet készíteni? (ha lehet lépésről lépésre)

Előre is köszönöm válaszod!

Kisjuci 2016.10.04. 12:43:38

@Dacia Dubstep: de jó, hogy ráleltem a hozzászólásaidra! Elárulod a műhelytitkot esetleg, hogy milyen arányban kell áztatni a rizst zöldteában és milyen hőmérséklet a megfelelő? A kisfiammal tejérzékenyek vagyunk és ha van hasznos recepted annyira örülnék ha megosztanád velem. Nagyon köszi!!!

dreamhotep 2016.10.04. 13:37:12

@Kisjuci: szia juci!
ahogy a linkemben van:
GBR is made by soaking brown rice in warm water (30-40 C, 86-104 F) for up to three days. You can soak it for a much shorter time; what you'll want to see is the sprout start to emerge from the grain of rice. Research has been done on GABA production in Japan that relies on a 16-hour soak cycle.
a zöld tea ihatatlanul méregerős legyen. a baktériumok távol tartása végett kell abban csíráztatni. bőven lepje el.
forrásban lévő vízbe szórom a zöld teát, forralom pár percig, majd leszűröm. megvárom amíg lehül (maghőmérő elengedhetetlen) és utána mehet bele a rizs. a rizst is érdemes jól megmosni előtte. minden steril legyen, mert beposhad. 42 fok felett se fog kicsírázni mert meghal. 30 alatt se, mert sokáig tart, erjedni kezd. nekem 39fok 17 óra a recept, az általam használt rizs ennyi idő múlva kezd csírázni. a fenti linken nagyfelbontású képeket találsz, hogy kell kinézzen. a keményítő cukorrá alakul.
utána jól átöblítem, vitamixben turbo fokozaton 2-3 percig tiszta vízzel turmixolom majd leszűröm magtej szűrőzsákban. ha sokat csinálok, dunsztolom és eláll. ekkor már nem lesz nyákos a hőkezeléstől, mint amit a főzős gépek csinálnak. minden tiszteletem azé, aki meg bírja inni.
a szűrőzsákban maradt cuccot, akár rizs, de akár mandula, akár kókuszdió, aszalógépben kiszárítom, ergo rizsliszt, mandulaliszt, kókuszliszt. semmit sem dobunk ki!
remélem nem túl keszekusza, és segített. szia

Kisjuci 2016.10.04. 15:16:52

@dreamhotep: igen, nagyon hasznos, köszönöm szépen!!!

-agi- 2016.10.06. 13:09:04

@dreamhotep: Ez nagyon hasznos volt! Van egy porosodó joghurtkészítő gépem. Kipróbálom, hátha sikerül benne a csíráztatás. Nagyon jó lenne, mert más ötletem most nincs erre a műveletre. Szűrőzsáknak milyet érdemes beszerezni?
Egyéb tejeket (mandula, kókusz) hogyan készíted?
Köszönjük szépen a segítséget!

Milucsek 2016.10.09. 20:05:51

@dreamhotep:
Szia!
Kb. 2 hete az angol linked alapján próbáltam a rizstejet elkészíteni. Nem főztem méregerősre a zöld teát, 18 órán át tartottam 35°C-on. Volt egy enyhe szaga, de nem vészes. Utána leöblítettem a rizst, megkóstoltam, de semmilyen édes ízt nem találtam benne. Összeturmixoltam a tisztított vízzel, de sajna így sem lett jobb. Mi lehetett a gond, hogy nem édesedett be?
Köszönöm előre is, ha megosztod a tapasztalataidat.

Csaba Szeydl 2017.04.06. 22:00:50

Sziasztok!

Az első képen látható gépet vettük meg, jelenleg csak kattogó hangot ad időnként, de nem melegít, és el sem indul, annak ellenére, hogy egy nappal ezelőtt kétszer egymás után használtuk.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Szilvás Gombóc 2017.09.29. 16:07:32

Kedves Zöldella!

Megrendeltem a belső szűrős gépet (Roseinstein ands Schöne 6 in 1), amit ajánlottál, letöltöttem a használati utasítását is. De abból nem derül ki, hogy azzal hogyan lehet magtejet főzni, illetve, hogy miből milyen mennyiség kell hozzá. Segítenél benne, hogy melyik művelethez melyikprogramot kell használni. Ha esetleg privát írnál: kontirda@gmail.com Köszönöm. Szilvi.

Gre@T 2018.01.04. 21:38:06

Nekem is ugyanez a gépem van német és francia leírással, amelyben szó nincs rizstej készítésről.

robert1968 2019.01.21. 16:38:57

Ma érkezett meg a szűrős. 6in1-Thermo Koch-Mixer BR-900.

Köszi Zöldella!!! :)

Vadi új a készülék 69EU +20 szállítás. (Megrendelés jan 10én. )
11 nap alatt jott meg. Van refurbised is 20EU-val olcsobban.

Én a a "Soup Chunky" gombot használtam.
Ez 25 perc alatt csinált sűrű, krémes rizstejet.
1napig áztatott barna rizsből -mennyisége: a pengét kb 1cm elfedte+1l víz.

Elsőre nagyon jó. A gyerek akik kostolták nagyon dicsérték hogy finom.
A készülék könnyen tisztitható. Azt hiszem jo barátok leszünk :)

A következő nagy terv a cukor mentes változat a Dreamhotep kommentjei alapján.

Mindenkinek nagyon javaslom én is készüléket.

Zöldella mégegyszer köszi. :)

inf3rno 2019.04.04. 03:06:38

@dreamhotep: Nem igazán jött le nekem, hogy hogyan csinálod. Mármint a gépészeti része. Hogyan oldod meg, hogy fixen 39 fokon maradjon? Hogyan szárítasz lisztet aszaló gépben? Nem lenne egyszerűbb simán rizslisztet csinálni darálóval, és azt áztatni, majd leszűrni?

Shebah Kidron 2019.12.22. 13:12:40

@robert1968: Ez lenne az a készülék: www.amazon.de/Rosenstein-S%C3%B6hne-Kochmixer-6in1-Thermo-Sojamilchbereiter/dp/B00GJPCV7U ?
Első látásra amiket kigugliztam azok 40k+ és a legtöbb (nyilván most így karácsonyra) el is fogyott.

Csak a fejemet kapkodom, hogy milyet kellene venni, hiszen a bolti növényi tejnek csúfolt csodák drágák és nem is olyan finomak - összehasonlítva azzal amiket pl Kanadában ittam korábban (Blue Diamond - Almond Breeze 1.89L 4 dollár (8-900 Ft iirc)
süti beállítások módosítása