Vegán tojáskrém
2014. március 10. írta: ZöldElla

Vegán tojáskrém

Anyu megint szuper receptet alkotott ad hoc, mégpedig egy olyan krémet, aminek az íze engem teljesen a kaszinótojásban levő tojáskrémre emlékeztet. Amikor szólt, hogy menjek és kóstoljam meg, hogy szerintem mi kell még a krémbe, akkor csak nyammogtam, ízleltem, újra kanalaztam, ismét kóstoltam mert valamire nagyon emlékeztetett az íze. Be kell valljam, hogy bele telt 2-3 percbe és jó pár kóstolásba mire rájöttem, hogy az íze számomra egy az egyben tojáskrém. Vegetáriánusként, amikor még ettem a tyúkok menstruációjának számított tojást, akkor nagyon szerettem a kaszinó tojást bár bevallom, hogy egyáltalán nem okozott gondot számomra ennek az íznek és ételnek a hiánya. Viszont most nagyon örülök, hogy anyu véletlenül megalkotta a vegán "tojáskrémet", mert ez a recept szerintem sok embernek hozhatja vissza a régi, szeretett ízt úgy, hogy egy idegrendszerrel és személyiséggel rendelkező élőlény se szenved az alapanyag előállítása miatt.

Hozzávalók:

  • 100 g vöröslencse
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 fej fokhagyma
  • 80-100 g kókuszzsír
  • 3-4 ek (szelénes) szezámmag
  • 2 csapott ek szójaliszt
  • 2 ek mustár
  • 1 csapott ek étkezésikeményítő
  • 1 ek sörélesztő
  • 1 ek kendermagolaj
  • 1 kk chilipor
  • só, bors, fehér bors
  • 1-2 tk citromlé (opcionális, ízlés szerint)

Enyhén sós vízben főzzük meg a vörös lencsét. A víz picivel legyen több, mint amennyi ellepi a lencséket. Ha megfőtt a lencse, akkor adjuk hozzá a szójalisztet és az étkezési keményítőt és kb. 2-3 percig még főzzük, hogy összesűrűsödjön. Ezután adjuk hozzá a mustárt, borsot, fehér borsot és a sörélesztőt.

Egy másik edényben kevés olajon dinszteljük meg a vöröshagymát és a fokhagymát. Elsőként a vöröshagymát tegyük az edénybe és ha már félig-meddig átüvegesedett, akkor adjuk hozzá a fokhagymát is. (A fokhagyma igen hamar leég, így arra nagyon kell figyelni.) Ha megdinsztelődtek a hagymák, akkor adjuk hozzá a lencséhez a kókuszzsírral és a kendermagolajjal együtt. A kókuszzsírt nem kell megolvasztani, hiszen az amúgy is még forró lencséhez adjuk hozzá, így megolvad. Ezután nincs más hátra, mint összeturmixolni és kóstolni. :)

A "tojáskrémet" kenhetjük kenyérre, lasagne-nál a párolt zöldségre, pritamin paprikás gnocci-hoz, de betölthetjük akár zöldséges kosárkába vagy valamilyen zöldségbe is. Használhatjuk hidegtálon mártogatósnak vagy akár betölthetjük valamilyen leveles zöldségbe, sós palacsintába. Én biztosan mindegyik változatot ki fogom próbálni. :)

Első körben a főétel mellé használtam "szószként".

tk4.jpg

 

Nagyon jól szuperál a reggelinél is, mint kenyérfeltét.

tk1.jpg

 

Illetve felhasználhatjuk zsúrfalatoknál és mini szendvicseknél is.

tk2.jpg

tk3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldella.blog.hu/api/trackback/id/tr795850297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr_itzek (törölt) 2014.03.10. 18:37:31

Szóval ez minden csak nem tojás. Értem.
süti beállítások módosítása