Mit tud enni egy vegán az ünnepi étkezésnél?
2013. október 23. írta: ZöldElla

Mit tud enni egy vegán az ünnepi étkezésnél?

Mivel sokszor és sokan kérdezték már meghallva, hogy állati eredetű termékek nélkül táplálkozom az "akkor mit eszel?" kérdést ezért egy példában bemutatom, hogy én miket ettem legutóbb a nővérem szülinapján. Nem csak egytálételt mutatok be, hanem konkrétan egy egész kis menüt, ami igen kiadósra és finomra sikerült. Recepteket most nem írok, ugyanis a poszt célja az, hogy megmutassam, hogy nem éheznek a vegánok, hanem teljes menüket esznek végig, hiszen a hús-, tojás- és tejmentes ételeknek se szeri se száma. Emellett folyton kísérletezgethet az ember, ami által izgalmasabbá teszi a konyhai létet. Persze csak akkor, ha az ember szeret kísérletezgetni.

Előételnek mi saját készítésű vega/vegán sushi-t ettünk szójaszósszal és wasabival. A sushik között volt répás, uborkás és californiai paprikás. Sajnos avokádós és mangós most nem volt, pedig számomra ezek az überhetetlen vegán sushik.

sushi.jpg

Ezután jött a leves, mégpedig sütőtök leves formájában és az édes verzióban. Ez apu egyik specialitása és azért, hogy én is tudjak enni belőle tehéntejszín helyett növényi tejszínt használt hozzá. Az egyetlen megjegyzendő tapasztalat, hogy egy picit kevesebb tejszín is elég lett volna és több vizet kellett volna hozzáadni, vagy legalább hígítani a növényi tejszínt. Mondjuk az, hogy picit sűrűbb lett abszolút nem vont el semmit a leves finomságából.

lev1.jpg

lev2.jpg

Ezután jött a második fogás, vagyis fogások. Elkészítettem a lasagna-ját, amiről a poszt itt olvasható. Padlizsán helyett most brokkolit tettem bele és házilag készült rizstejszínnel öntöttem le a brokkoli réteget. A rizstejszínt mi csináltuk.  A rizst túl kell főzni, majd ízlés szerint vízzel, pici sóval krémesre turmixolni. Pici citromlevet lehet hozzáadni, hogy ne romoljon meg. Volt még hortobágyi palacsinta. Ez nálunk 3 változatban készült el, mégpedig a húsos verzió a szüleimnek és az öcsémnek, vegetáriánus verzió tojásos palacsintatésztával és búzahúsos töltelékkel a vegetáriánus nővéremnek, illetve nekem vegán verzióban vegán palacsintatésztával — ez utóbbi nálunk még kísérleti fázisban van de neten vannak receptek — és búzahúsos töltelékkel. A vegán hortobágyi palacsintára is a házi rizstejföl került.

harm1.jpg

harm4.jpg

Emellett a harmadik étel az "majonézes" krumplisaláta volt, A "majonéz" alapját a már említett rizstejszín adta, ehhez adagoltam mustárt, borsot, sót, pici olívaolajat, Az eredmény: nem bírod abbahagyni olyan finom. :) Természetesen nem olyan íze volt, mint a tojásos, hagyományos majonéznek de alternatívának nagyon jó. Ajánlom tojásallergiásoknak is a különböző veganézeket. :)

harm2.jpg

harm3.jpg

Desszertnek pedig Gréta csokis brownie-ját sütöttük meg nekem. Ezt turbóztam picit fel, hogy "ünnepibb" legyen. Nagyméretű pogácsaszaggatóval kivágtam a sütiből egy minitortácskát. A tetejére pici zabtejjel főzött vaníliás pudingot kentem, amire marcipánt raktam, majd eperrel díszítettem a tetejét. A tortácska oldalát is eperrel díszítettem, illetve köré a pudingból csepegtettem. Isteni volt és tömény édesség. :) Abszolút nem csábított el a tesóm tojásos, vajkrémes tortája, amit anyu készített el.

mintort1.jpg

minitort2.jpg

Remélem segítettem egy picit annak megértésében, hogy a vegánok igenis bőségesen és sokfajta ételt tudnak enni, sőt. :) Nem győzöm hangsúlyozni, hogy temérdek sok recept és vegán gasztro blog létezik már magyar nyelven is, ahonnan rengeteg ötletet és segítséget szedhetünk. Szóval így esszük mi a csak zöldségeket, gyümölcsöket. :)

Zárásképpen, pedig a tesóm tortája, habár az nem vegán volt. De anyu olyan ügyes, hogy megérdemli, hogy megmutassam. :) Remélem az én vegán szülinapi tortám is hasonlóan nagyszerű lesz.

anettort1.jpg

anettort2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldella.blog.hu/api/trackback/id/tr165593204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása