Lasagne á lá vegán változat
2013. szeptember 16. írta: ZöldElla

Lasagne á lá vegán változat

Esküvőre voltunk hivatalosak így olyan ételt kellett kigondolnom, ami laktató és könnyen szállítható ezért a lasagne-ra esett a választásom. Furcsán hangozhat, hogy ha esküvőre megyek, akkor miért viszek magammal ételt, amivel akár meg is bánthatom az ifjú párt. Elsősorban azért, mert szeretek jót enni és egy lakodalmon is jól esik tele enni magam, viszont általában egy vegetáriánusra sincsenek felkészülve, nemhogy egy vegánra. Szokás szerint a rántott sajt, rántott gomba és rántott karfiol itt a húsok közé volt pakolva, ami nálam még vegetáriánusként is az "ezt nem eszem meg" kategória volt, mert húshoz és húszsírhoz ért zöldség már nem vegetáriánus, hiszen húszsíros lett. Emellett többnyire ugyanabban a panírban készítik és ugyanabban az olajban sütik ki, mint a húsokat, tehát már nem vegetáriánus, mert nincs rá garancia, hogy valamilyen kis húscafat nem-e tapadt rá. De ezt csak az én személyes véleményem, természetesen más gondolkodhat erről másként. Amúgy nincs ezzel semmi baj, mert a magyar gondolkodásmódban még nem nagyon értik a vegetáriánusságot és vegánságot. Tapasztalataim szerint picit még meg is szoktak könnyebbülni, ha viszek magammal ételt mert akkor ezzel egy problémát leveszek a szervezés válláról, hiszen mindig gondban vannak, hogy akkor mit főzzenek? Többnyire a sablon az meggyleves, rizs, rántott sajt/karfiol/gomba és párolt zöldség. De ennél tízezerszer színesebb mind a vegetáriánus, mind a vegán konyha.

 Visszatérve a lasagne-ra: még sose készítettem, így bevallom, nagyon kíváncsi voltam az eredményre. A recept, amiből kiindultam az a vegagyerek.hu oldalon található szejtán ragus lasagne recept volt. Ehhez előző nap megcsináltam a szejtánt, amit az aprító gépemben "daráltam" le. Az eredeti recepten annyit változtattam, hogy kihagytam belőle a répát, mert az nem volt otthon, illetve egy pici bazsalikomot és borsot tettem a paradicsomos raguba. Ez nagyon szépen összefőtt, isteni illata és íze lett. 

las1.jpg"Darált" szejtán a főzés előtt

A tésztát én csináltam. Egy ismerősömtől kapott recept szerint készítettem el, amit ezúton is köszönök Katának, mert baromi egyszerű és gyors. A tészta elkészítéséhez összesen 4 alapanyagra van szükségünk, mégpedig:

  • fél kilogramm liszt
  • csipetnyi só
  • kb. 1,5 dl víz
  • kb. 1,5 dl olívaolaj 

A lisztet át kell szitálni, majd hozzáadni a sót. Ezután felváltva adagolni kell a vizet és az olajat, miközben gyúrjuk össze a tésztát. A lényeg az, hogy az utolsó adagolásnál a folyadék az olaj legyen, hogy ne tapadjon a tészta. Nagyon szépen összeáll és könnyen kezelhető lesz a kapott tészta. Ezután 6 részre vágjuk, kis gombócokat gyúrunk belőlük. A deszkát, amin nyújtjuk a tésztát, olajozzuk be illetve a kis gombócot is, amit nyújtani akarunk, mert így nem fog ragadni se a nyújtóhoz se a deszkához.

las2.jpgMár a tálba rétegezve, az utolsó tésztalapra és besamelre várva

Besamel:

  • liszt (én tönköly lisztet használtam)
  • 3 ek kókuszolaj
  • olívaolaj - amennyit szükségesnek érzünk
  • növényi tej (én mandulatejet használtam)
  • pici só
  • szerecsendió
  • bors

A kókuszolajat picit felhevítettem, majd hozzá öntöttem a lisztet és jól elkavartam. Ezután adtam hozzá az olívaolajat és szintén addig kavartam, amíg jól össze nem keveredett a kókuszolajos liszttel. Levettem a tűzről, és hozzáadtam a mandulatejet. Visszaraktam a tűzre és gyors kavargatás mellett vártam, hogy sűrűsödjön. Hozzáadtam a fűszereket és buggyanásig hagytam főni, folytonos kevergetés mellett.

Ezután jöhetett is magának a lasagne-nak az összerakása. Az üvegtál aljára 1 ek olajat kentem és beszórtam zsemlemorzsával, hogy a sütés során ne ragadjon oda az edény aljához a tészta, és könnyebben ki lehessen venni. Ezután elkezdhetjük rétegezni a lapokat. Alulra a szejtános raguból tettem, erre jött egy réteg tészta. Ezután felszeletelt padlizsánt raktam bele, amire besamelt öntöttem, majd megint tészta, ragu, tészta, ragu, tészta és a végén a tetejére a maradék besamelt öntöttem rá. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 30 percet sütöttem. Az eredmény egy jó nehéz, laktató és isteni finom lasagne lett, amit mindenkinek csak ajánlani tudok. :)

las3.jpgA lasagne metszete

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldella.blog.hu/api/trackback/id/tr865515261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ccvv 2013.09.17. 18:59:39

Bizonyára finom és laktató volt. A nethuszárok birkózhatnak, hogy ez lasagne-e egy szakajtó hús meg sajt nélkül, én csak azt kérdezem, hogy nem lett volna jobb mégis répàval? És esetleg zellerrel-gombával-vörösborral is?
süti beállítások módosítása