Ha valaki vegán szüksége van méregdrága speciális konyhai gépekre?
2013. szeptember 18. írta: ZöldElla

Ha valaki vegán szüksége van méregdrága speciális konyhai gépekre?

A címben olvasható kérdésre a válasz — nekem — egyértelműen nem. Semmi olyan konyhai gépre nincs szükség, ami egy normálisan felszerelt konyhában ne lenne meg, így igazából, amikor vegán életmódra vált valaki, nem kell nagyobb összeget kiadnia a szupergépekre. Le kell szögeznem, hogy a téma és a felsorolandó eszközök teljesen az én szubjektív véleményemet és tapasztalatomat tükrözik, és természetesen előfordulhat, hogy másnak nincs szüksége arra az eszközre, amit én pótolhatatlannak tartok.

Elsőnek mindenképpen egy jó minőségű turmixgépet tartok fontosnak, ugyanis ennek a segítségével lehet elkészíteni a növényi tejeket és a turmixokat. Ha még nincs otthon valakinek ilyenje és tervez egyet beszerezni, akkor én olyat ajánlok, ami 8-12 000 forint között mozog, és kettőnél több sebességfokozat van rajta. Az említett árért már jó minőségű és teljesítőképességű gépet lehet venni, ami elméletileg bírni fogja a gyűrődést, hiszen hosszútávon tervezünk vele, és sokat fogjuk használni.

A következő az aprítógép. Ennek segítségével pikk-pakk apróra szeletelhetünk bármilyen zöldséget, fűszert és nagyon jól jöhet jég aprításakor és fagyikészítésnél (erről egy másik posztban írok). Én a Lidl-ben vettem meg az aprítómat, ha jól emlékszem 3500 Ft volt. Az enyémmel lehet fűszernövényeket is aprítani, ami a házi zöld por készítésénél jól jön, illetve a jeget is simán összezúzza.

A következő fontos kütyü szerintem a botmixer. Ennek segítségével tudjuk a különböző zöldségkrémeket, krémleveseket  és akár a fasírt zöldségalapját is elkészíteni. A zöldségek megpárolása vagy főzése után egyszerűen pépesítünk, majd fűszerezünk, ízesítünk attól függően, hogy mit akarunk készíteni belőle.

Az utolsó pedig egy jó kis digitális mérleg, arra az esetre, ha méricskélni kéne. Mondjuk én főleg sütésnél használom, de jó ha van. Az enyémre a Rossmannban találtam rá, ahol 2500 forintot kellett érte fizetnem. Biztos vannak nála strapabíróbb darabok, de nekem egyenlőre tökéletesen megfelel a jelenlegi darab és jól is működik. Ez nem utolsó sorban a házi kozmetikumok készítésénél is jó szolgálatot tesz nekünk.

Persze lehet kapni magtejkészítő gépet is, de ezt én teljesen feleslegesnek tartom, hiszen bármit el tudunk magunk is készíteni a turmixgéppel. Talán ez és a joghurtkészítő gép — amivel házi szójajoghurtot is csinálhatunk —, amit ha akarunk beszerezhetünk, de lehet nélkülük létezni és főzni.

A legideálisabb persze az, ha sikerül egy extra fullos konyhai robotgép szettet beszerezni, ám amíg nem jut a birtokunkba ilyen, addig marad a "külön-külön ki mire jó"-játék. Használjuk a gépeket minél többször, és készítsünk a segítségükkel finomabbnál finomabb ételeket, mert enni jó. Főleg ha senki élete nem szárad a lelkünkön. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldella.blog.hu/api/trackback/id/tr915475032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása