Ciki, nem ciki de főzni tanulni kell!
2013. augusztus 30. írta: ZöldElla

Ciki, nem ciki de főzni tanulni kell!

Én pedig megmutatom, hogy kiknek a receptjei alapján indultam el a vegán világba.

A Pán Péter generáció tagjaként sokáig szinte csak akkor mentem be a konyhába, ha a szüleim éppen főztek valamit én pedig le akartam csekkolni, hogy hogyan áll az éppen készülő ebéd/vacsora mert már nagyokat korgott a gyomrom. Nem tagadom, tésztát főzni is a szaktársaimtól tanultam és az egyetlen, amit meg tudtam csinálni lényegében a pirítós kenyér volt, amit jobb esetben 3 alkalomból csak egyszer égettem meg. Én innen indultam. Azonban amikor elköltözik a szüleitől az ember  — ha csak a hétköznapokra is és hétvégenként úgy ér haza, mint az eldobott boomerang — kénytelen belevetni magát a konyha dzsungelébe. Ez a hely veszélyes, kegyetlen és kétségbe ejtő terep tud lenni a gyakorlatlan kuktakezdeménynek.

Azonban lépésenként, egyszerű ételekkel kezdve és kísérletezgetve aránylag hamar bele lehet jönni a főzésbe, sütésbe, amit nagyban segít a világhálón jelenlévő számtalan gasztroblog. Mivel hús mentes életet élek így azt hittem alig találok majd megfelelő és változatos recepteket magamnak. Viszont szerencsére tévedtem és rengeteg nagyszerű, tartalmas, összeszedett vegetáriánus és vegan gasztroblog található meg.

Ebben a cikkben megmutatom, hogy én kiknek a receptjeivel kezdtem el utazásomat és tanulásomat az ízek világában. Hiába szól mindegyik blog a húsmentes ételekről, azonban mégis mindegyiknek más a stílusa és teljesen különböző ízvilágot jelenítenek meg, ezért is olyan élvezetes közöttük szörfölni. De nem is szaporítom tovább a szót, hanem inkább kezdem a felsorolást. 

Az egyik első vegán szakácsot a youtube-on találtam meg, még pedig vegán szépség néven, akinek megszemélyesítője Stöhr Gréta, aki leginkább Facebook oldalán érhető el. Videóiban érthetően magyarázza el és mutatja meg a valójában nagyon egyszerű, gyors és finom recepteket. Grétának amúgy nemrég jelent meg a vegán receptkönyve.

A következő blogger Zizi volt, akinek blogja itt található. A blog hangvétele személyes, kedves és szintén érthetően megfogalmazott recepteket tartalmaz. Az elkészült ételekről a fotók pedig egyenesen művésziek. Zita vegetáriánus és vegán ételeket is készít, így aki nem akar beugrani a mély vízbe kezdheti az ismerkedést a vegetáriánus ételekkel is.

A Vegagyerek blog számomra egy kincsesbánya. A blog szerzője vegán, két gyermekes anyuka, aki gyermekeit is — ha jól tudom — vegánként neveli. Erről az oldalról édességek és sütemények receptjeit szoktam ellesni. Tökéletes a vegán piskótája, aminek leírása itt van. Már elkészítettem egyszer ezt a piskótát és amellett, hogy nagyon finom lett, állagra is teljesen hasonló a tojásos verzióhoz.

Egy kicsit hardcore jellegű lehet a laikusoknak a nyers vegán táplálkozás, ami csak pár éve jelent meg Magyarországon. Én két blogot ismerek ezzel kapcsolatban. Az egyik Lénárt Gittáé, aki már nagyban űzi az ipart, ugyanis nyers vegán ételkészítéssel és szállítással foglalkozik. (A heti menü a Vegafood honlapján lelhető fel.) A másik a Fitt Nők nevű blog, ahol a sok szép és ízletes étel mellett főleg smoothie, azaz leánykori nevén turmix és növényi tej receptek találhatóak.

A következő oldalakat még csak futtában tekintettem meg de szintén nagyon hasznosak és választ adhatnak 1-1 vegyes táplálkozású recept vegán/vegetáriánus megoldására. Ilyen oldal Fittanyuka blogja, aki szintén egészségtudatos anyaként főz és osztja meg velünk receptjeit, tapasztalatait. De Magdi oldala is nagyon inspiráló így nála is órákat lehet elidőzni. A harmadik pedig La Veganista, aki szintén bámulatosan jó recepteket oszt meg velünk, kevésbé gyakorlottakkal.

Én ennek a 8 vega/vegán gasztroblognak a segítségével indultam el a 100%-ig erőszakmentes táplálkozás és konyhai rengeteg felé. Nekem nagyon sokat segítettek és segítenek, örülök, hogy szeretnek főzni, hogy elkezdtek blogolni és megosztják a tudásukat másokkal. Rajtuk kívül még nagyon sok blog van így egyáltalán nem lehet azt mondani, hogy a növényi alapú táplálkozás unalmas és ízetlen, hiszen az említett oldalakon nézelődve elveszünk a rengeteg recept tengerében.

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldella.blog.hu/api/trackback/id/tr195474595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása