Zöldbabos cukkinis nyári lasagne
2015. július 17. írta: ZöldElla

Zöldbabos cukkinis nyári lasagne

A zöldbab és a cukkini a legtöbb gyerek számára valószínűleg a mumus zöldség kategóriába esik. Őszintén szólva a zöldbabbal én is hadilábon állok.

 

Azonban ez a két zöldség a nyár tipikus zöldségei, ilyenkor frissek és zsengék. A friss zöldségből készített pedig étel mindig finomabb és szívesebben is eszi meg az ember. Mivel kaptam házi zöldbabot és cukkinit, illetve igyekszem a hűtő feltöltése előtt mindent felhasználni így ezekből terveztem főzni. Sajnos hajlamos vagyok felpockolni és tartogatni az élelmet, hogy majd jó lesz ekkor meg akkor és nagyon sokszor végül megromlik, így az új stratégiám szerint előbb minden romlandót igyekszem elhasználni és csak akkor újra vásárolni ha tényleg elfogyott.

las7.jpg Visszatérve a zöldbabhoz és a cukkinihez. A zöldbab főzeléket nem nagyon szeretem, a leves magában nem elég laktató, párolt zöldbabot pedig nem akartam enni. Emellett a cukkinit is fel akartam használni, úgyhogy kis gondolkodás után arra jutottam, hogy legyen belőlük lasagne. Kicsit meredeken hangozhat a zöldbabos lasagne, de pont ezért szeretem a vegán konyhát, mert kreatívabb és kísérletezőbb kedvű az ember.

A lasagne tésztát most nem én gyúrtam, ahogy egy másik lasagne receptemnélnél, hanem készen vett durum tésztát használtam. Mértékegységeket nem írok, ugyanis abszolút megérzésre adagoltam a hozzávalókat, illetve mindenkinek eltérő nagyságú az edénye, amiben ilyen ételeket szokott készíteni, így az adott edény méretéhez tudja igazítani a mennyiségeket is.

Hozzávalók:

  • lasagne tészta (recept itt)
  • zöldbab
  • cukkini
  • 500 g sűrített paradicsom
  • 2 db kisebb vöröshagyma
  • fűszerek (só, bazsalikom, oregánó, fokhagymapor, őrölt bors)
  • olaj
  • víz
  • tofu/növényi sajt
  • sörélesztő/búzacsíra/dara

GALÉRIA

1. A lasagne tésztát begyúrjuk vagy ha készen vettük, akkor forrásban lévő olajos vízben 3-4 percig főzzük.

2. A feldarabolt vöröshagymát olajon, csipet sóval üvegesre pároljuk, majd az apróra vágott – 0,5–1 cm – zöldbabot hozzáadjuk, összekeverjük és további 5-10 percig pároljuk. Időnként keverjük meg, hogy ne égjen le.

3. Adjuk hozzá hagymához és babhoz a sűrített paradicsomot, a fűszereket, illetve kb. 1–1,5 dl vizet, hogy picit hígabb legyen a szósz.

4. Addig főzzük, amíg rotyogni nem kezd a paradicsomos szósz.

A sütőt légkeverésen 200 fokon elő kell melegíteni. Az edény alját kenjük ki olajjal és sörélesztővel, búzacsírával vagy darával szórjuk meg. Erre rakjuk az első réteg tésztát, majd a csíkokra vágott cukkini darabokat is rétegezzük rá. A cukkinire kanalazzunk a paradicsomos zöldbabból. A rétegzést megismételjük, azaz tészta, cukkini, paradicsomos zöldbab rétegek jönnek, majd végül egy harmadik réteg tésztával zárjuk le. A lasagne tetejére reszelhetünk növényi sajtot vagy tofut is, esetleg készíthetünk rá „sajtszószt”. Én ez esetben tofut reszeltem, mert ez volt itthon. Ezt a trükköt anyutól lestem el.

Alufóliával fedjük le a lasagnet, majd az előmelegített sütőben lefóliázva kb. 1 órát süssük. Ezután távolítsuk el az alufóliát és még további 20-30 percig süssük. A sütési idő természetesen az adott sütő teljesítményétől is függ.  Nagyjából akkor lesz készen, amikor a tofu halvány aranybarna színűre pirult.

Remélem ezzel a recepttel sikerül megszerettetni a zöldbabot és cukkinit a családtagokkal, barátokkal. :)

Ha tetszett a poszt és érdekelnek a veganizmussal kapcsolatos témák, akkor kövess Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldella.blog.hu/api/trackback/id/tr807632930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása