Nyers torta? Hát nóóóóóóórmális?
2013. november 25. írta: ZöldElla

Nyers torta? Hát nóóóóóóórmális?

Mostanában egyre inkább piszkálják a fantáziámat a nyers vegán ételek, azok közül is főleg az édességek. Nem is gondolná az ember, hogy milyen változatos a nyers konyha, és bizony be kell vallanunk magunknak, hogy a szervezetünk számára a legjobb is (lenne), hiszen élő enzimekhez jut a szervezet és nem kell küszködnie az emésztés során. Az az vagy, amit megeszel ide nagyon is illik, hiszen a nyers vegánok lényegében életet, napfényt, oxigént, enzimeket és vitaminokat esznek. Azonban én gyarló kaj fetisiszta vagyok és imádom kiszolgálni a hasam, azaz nagyon jókat enni, és egyenlőre nem érzem úgy, hogy le tudnék mondani a főtt és sült ételek adta ízorgiákról. Viszont van bennem egy de igenis egészségesen kell táplálkozni, hogy a szervezeted a legoptimálisabban működjön szlogent napi 24 órában skandáló kis manó, így arra a "kompromisszumra" jutottam önmagammal, hogy akkor vessük magunkat bele a nyers édességekbe és turmixokba.

A döntés megszületése után rögtön meg is rendeltem Lénárt Gitta Élő édességek című könyvét, amitől teljes extázisba estem ugyanis, gusztusosabbnál gusztusosabb édességek találhatóak benne. Mivel közeledett édesanyám névnapja így elhatároztam, hogy akkor én bizony csinálok egy nyers vegán tortát neki, mit sem törődve azzal, hogy mit fog szólni hozzá a család.

tort2.jpg

Elmentem a vásárcsarnokba, és vettem diót, kesut, mandulát meg datolyát. Természetes mindezt úgy, hogy még fogalmam sem volt arról, hogy milyen tortát fogok elkészíteni. Úgy voltam vele, hogy majd a meglévő alapanyagokhoz igazítom a "receptet", hiszen elrontani csak nem lehet olyan ételt, ami nyers. Természetesen az első nyers vegán tortámat majdnem teljesen a saját ötletem alapján alkottam meg. Az alap az Gitta könyvében található diós-datolyás "tészta" volt, a többit saját kútfőből kutyultam mert miért is ne. De akkor lássuk is a receptet. :)

tort1.jpg

22 cm-es formát használtam, így elég kis laposka lett a tortám. Az alaphoz áztassuk be 24 órára a diót, és ne felejtsük el időnként cserélni az áztató vizet. Mossuk át a szemeket, mozgassuk meg őket  majd teljesen szárítsuk meg!

Alap:
25 dkg dió

20 dkg áztatott datolya (felhasználás előtt min. 30 percet ázzon)

csipet só

Aprítóban aprítsuk össze a diót, amíg morzsás nem lesz, majd ezt követően adjuk hozzá a datolyát és a sót. Addig aprítsunk, amíg egy jól formázható masszát nem kapunk. Ha meg van, akkor tapogassuk bele a tortaformánkba a masszát. Én kókuszzsírral kikentem a formám alját és oldalát, biztos, ami biztos. :)

Csokikrém:

3 db banán

1 avokádó

50 g kesu

2 ek agave szirup

Ízlés szerint kakaó

Az összetevőket turmixoljuk össze, majd öntsük rá a datolyás-diós alapra, és szépen egyengessük el.

Vaníliás krém:

15 dkg kesu

15 dkg áztatott, szárított mandula

2 ek agave szirup

1 vanília rúd kikapart belseje

2-3 kk vaníliaaroma

Pár ek növényi tej, lassan adagolva

Az összetevőket tegyük egy aprítóba, majd addig aprítsuk, amíg kemény krémes állagot nem kapunk. Időnként álljunk meg, mozgassuk át az anyagot, és hagyjuk levegőhöz jutni az aprítónkat, ha nem akarjuk leégetni a motorját. Ha szép krémes lett a massza, akkor elkezdhetjük kiadagolni a csokis rétegre. Ezt óvatosan tegyük, mert ez a vaníliás réteg tömörebb, mint a csokis. Így ha nem figyelünk oda, akkor összekenjük a csokis réteggel a vaníliás rétegünket.

Csoki máz:

4-5 ek olvasztott kókusz zsír

Kakaópor

1 ek agave szirup

Keverjük össze a hozzávalókat és már kezdődhet is a csokiművészet. :)

tort3.jpg

Maga a torta jól sikerült, és nagyon finom lett (én datolyaszilvával díszítettem). Annyit megjegyeznék, hogy a csokikrémbe talán tehettem volna egy kis szentjánoskenyérmag-lisztet, hogy picit jobban tartson a krém, illetve lehet praktikusabb lett volna felcserélni a csokis és vaníliás réteget az eltérő anyaghalmazuk miatt. De összességében megérte elkészíteni, és árban szerintem nem került többe, mint egy hagyományos, vajas-tojásos tejszínes süti.

tort4.jpg

tort5.jpg

Akit jobban érdekel a nyers konyha, az itt (Gitta oldala) vagy itt (Valéria oldala) tud jobban utána olvasni.

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldella.blog.hu/api/trackback/id/tr975654616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása