Muffinreceptek, 1. rész
2013. november 04. írta: ZöldElla

Muffinreceptek, 1. rész

Valamelyik nap megláttam a konyhában egy zacskó mákot, amitől megkívántam egy jó kis mákos sütit. De mivel közel volt a halottak napja, és manapság nálunk is egyre többen hipe-olják az amerikai Halloweent, ahol gyakori szereplők a muffinok és cupcake-ek, felötlött bennem, hogy akkor egy adag meggyes-mákos muffint kéne sütni. Azonban a legtöbb receptben van tojás, vaj vagy joghurt, így olyat kellett keresnem, ami vegán. Korábban már próbálkoztam muffinsütéssel, de azok őszintén szólva nem nagyon nyerték el a tetszésemet ,mert kemények lettek, és alig lehetett a papírt levakarni róluk.

muffin1.jpg

Neki is álltam a keresésnek és aránylag hamar, egy magyar blogon találtam meg az aktuális receptet, mégpedig rongybaba konyhájának blogján.

A recept pedig a következő:

  • 30 dkg liszt
  • 120 g cukor
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 1 tk sütőpor
  • 75 g olaj (én simán napraforgó olajat használtam)
  • 2,5 dl növényi tej (én saját készítésű kókusztejet használtam, amit előtte készítettem el)
  • kakaópor ízlés szerint
  • vanília, mandula és jamaikai rum aromával pedig fel lehet egy picit turbózni

muffinhegy.jpg

A száraz összetevőket összeöntöm, összekeverem, majd a tejet, olajat és aromát is hozzáadom, majd jól összedolgozom. Simán egy evőkanállal szoktam összekeverni a tésztát, kb. 2-3 perc alatt meg van. A tészta állaga elég összeállt, masszív anyag lesz, nem fog folyni, mint a tojásos muffin tészták. De ettől ne ijedjünk meg, mert két evőkanállal simán ki tudjuk adagolni a formákba a tésztát.

Előmelegített sütőben 180 fokon 20 perc alatt pedig kisütjük a sütiket.

Én tripla adagot készítettem a tésztából, háromféle töltelékkel illetve ízesítésben. Az első adag a mákos-kakaós(csokis)-meggyes lekváros muffin mandulaaromával, a második eperlekváros-kakaós (csokis) muffin mandula aromával, a harmadik pedig kakaós(csokis)-körtés-jamaikai rumos muffin volt, a tetején kandírozott körte darabkával. Mindegyik adag szépen megnőtt, puha lett a tésztájuk, és könnyen, egyszerűen le lehetett szedni a papírt róluk.

Csokis-mákos-meggy lekváros muffin

muffin8.jpg

Csokis-eper lekváros muffin

muffin3.jpg
muffin7.jpg

Csokis-körtés-jamaikai rumos muffin kandírozott körtével

muffin4.jpgmuffin5.jpg

muffin6.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldella.blog.hu/api/trackback/id/tr35613222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása