Két londoni egyetemista egy közös albérletben brahiból kezdte el megosztani, hogy miket főz. Ez annyira jól sikerült, hogy mára egy ismert márkát építettek fel.
Használt kép innen.
A vegán brand születése
A BOSH! mindössze 3 éve indult útjára, amikor Ian és Henry is elhagyta az állati eredetű összetevőket és mindketten növényi alapú étkezés mellett tették le voksukat. Bevallásuk szerint azért kezdték el otthon megfőzni saját maguk az ételeiket, mert nem találták elég finomnak, ízletesnek a vegán éttermek, étkezdék kínálatait és szerettek volna jót enni. Rengeteg lehetőséget láttak a növényi alapú főzésben, így elkezdtek kísérletezni és saját recepteket fejlesztettek ki.
Céljuk, hogy megmutassák az embereknek, hogy hús és állati eredetű anyagok nélkül is lehet könnyen, gyorsan finomat főzni és nem kell órákat eltölteni a konyhában. Ennek bemutatásához pedig a videós formátumot választották, ahol rövid videókban osztják meg receptjeiket. A sikert pedig ezek a kreatív, új szemszögből felvett és jól megvágott videók hozták meg számukra.
A srácok szinte minden közösségi médiás felületre feltöltik a videókat, így Facebookon, Instagramon és Youtube-on is elérhetőek, követhetőek, tehát ki-ki az általa jobban kedvelt oldalon láthatja a recepteket és inspirálódhat.
A vegán szakácskönyv
Azonban azoknak se maradnak le Ian és Henry receptjeiről, akik az interneten megosztott videók helyett inkább a hagyományos, papír alapú receptkönyveket szeretik használni, ugyanis 2018-ban írták meg a legújabb, 140 receptet tartalmazó receptkönyvüket, ami magyarul pár hete jelent meg BOSH! - Egyszerű receptek, elképesztő ízek. Csupa vegán címmel a Bioenergetic Kiadó godozásában.
A könyvben 8 szekció található, ami az egészen gyors és egyszerű receptektől kezdve a kicsit időigényesebb, de látványosabb ételekig. A 8 téma, amire a BOSH! fiúk felosztották ezt a könyvet, a Gyors ételek, Fajsúlyosabb fogások, Látványkonyha, Zöldségcsodák és Bosh! tálak, Partifalatok, Koktélok, Desszertek, Reggelik. Olvasva a fejezetek címét elég rendhagyó a tematika, de talán pont ez jellemzi magét az egész brandet is. A könyv egyébként 288 oldalas, kemény borítójú, fényes papírra nyomott, ragasztott kötésű. Ha valaki esetleg bibliofil is és szereti a szakácskönyveket is, akkor ez a kiadvány tökéletesen fog illeni a polcára.
Az ételfotók letisztultak, nincsenek túlkomponálva, a receptek pedig adagban vannak megadva, így aszerint, hogy csak egy gyors ebéd vagy vacsora kell, vagy esetleg több napra főznénk a receptekben megadott mennyiségeket felezhetjük vagy felszorozhatjuk.