A kanadai fiatalok tömegével váltanak vegetáriánus vagy vegán életmódra
2020. február 28. írta: ZöldElla

A kanadai fiatalok tömegével váltanak vegetáriánus vagy vegán életmódra

A fiatalok kifejezetten érzékenyek a klímaváltozás témájára és úgy tűnik nem restek változtatni. Kanadában folyamatosan nő a vegetáriánusok és vegánok száma.

zoldella_vegan_blog.jpg

Kép forrása: pixabay.com/hu/

Az nationalobserver.com-nak nyilatkozó 17 éves Mia Kelly a tavaly őszi ottawai klímasztrájk után döntötte el, hogy vegetáriánus lesz. Azt mondja, hogy az esemény után sokat gondolkodott, hogy miként tehetne ő, mint egyén a klímaváltozás ellen és arra a következtetésre jutott, hogy csak úgy, ha vegetáriánus vagy tisztán növényi alapú étkezésre tér át.

Barátja, az ugyancsak 17 éves Nelson Oser-Small szintén a vegetáriánus étkezést kezdte el. Ő úgy látja, hogy mostanában trendi vegetáriánusnak vagy vegánnak lenni. Vele együt sok barátja mutat nagyobb érdeklődést a klímaváltozás iránt és a fiatalok úgy látják, hogy a kevesebb húsevés segíthet a klímaváltozás folyamatának megállításában.

A Dalhousie University 2018-as tanulmánya szerint a 35 év alatti emberek között háromszor többen vallják magukat vegetáriánusnak vagy vegánnak, mint a 49 éven felüliek. Ez azt jelenti, hogy a veganok között háromból ketten a milleniumiak vagy a Z-generáció tagjai közé tartoznak. Egyébként hasonló adatok mutatkoznak az USA-ban is.

Az Agri-Food Analytics Lab-nál dolgozó Sylvain Charlebois tanulmánya szerint 2018-ban 6,4 millió kanadai ember hagyta el részben vagy teljesen a húst az étkezéseiből, míg a legújabb felmérésük szerint 2020-ban ez a szám már meghaladja a 10 millió főt, pontosabban 10,4 millió ember. Ez nagyon gyors változásokat mutat az étkezési szokásokban. Charlebois szerint ez a szám csak emelkedni fog, hiszen az emberek folyamatosan változtatják meg az érkezésüket és e szerint nevelik gyermekeiket is.

Az elemzők hangsúlyozzák, hogy a veganizmus terjedésében sokat számítanak a vegan tini idolok, mint a klímaaktivista Greta Thunberg vagy a dalszerző énekes Billie Eilish, akik a social media által hatással vannak a gyerekekre és tinédzserekre is. 

Charlebois szerint az élelmiszervásárlás az egyben véleménynyilvánítás is, hiszen így üzenni tudunk az élelmiszeriparnak, hogy mi az, amire igényt tartunk és keresünk a boltok polcain. Erre az igényre pedig a élelmiszergyártók reagálnak is, hiszen egyre több vegán termék és alternatíva jelenik meg világszerte a boltok polcain. 

Forrás itt.

Kövess a közösségi médiában is!

fb.png instanak.png yt.png pin.png

Ha tetszett a cikk, akkor oszd meg ismerőseiddel is!

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldella.blog.hu/api/trackback/id/tr8115494208
süti beállítások módosítása