Így csinált a párom vegetáriánus burgert konyhai maradékokból!
2014. január 22. írta: ZöldElla

Így csinált a párom vegetáriánus burgert konyhai maradékokból!

A mai poszt kétszeresen is rendhagyó lesz. Egyrészt én most csak a bevezetőt írom meg hozzá, másrészt vegetáriánus étel szerepel benne. Ez eddig nem fordult elő, mert ezen a blogon csak vegán recepteket osztok meg – rendszer se lesz belőle! –, de a lentebb bemutatott "hamburgert" a párom készítette el magának, aki vegetáriánus. Olyan büszke volt magára, hogy mennyire szuper burgert csinált, hogy muszáj vagyok megosztani. :)

hamb1.jpg

Apró változtatással simán lehet veganizálni. Ha a tojást kihagyjuk, és találunk vegán hambi bucit, vagy esetleg mi magunk készítjük el, és a sajtot kiváltjuk növényi sajttal, akkor simán összedobható egy vegán burger is. A neten több vegán hamburgerpogácsa recept megtalálható magyar és angol nyelven is, így könnyű dolgunk lehet, ha vegán burger készítésére adjuk a fejünket.

De akkor én hátra is lépek, jöjjön a párom "Hogyan csináljunk otthon vegaburgert" vendégposztja:

Gyerekkoromban imádtam a klasszikus, édes bucis-csalamádés hamburgert, és nagyjából ugyanekkortól utálom a Big Mac, a Burger King és a többi junkfood étterem ehetetlen kamukajáit.

A pár éve kitört "budapesti hamburgerforradalom" idején viszont már vega voltam, így a Magic Burger óriásszörnyei, vagy a sznob burgerblogok 3000 forintos elitista kreálmányai sosem hoztak lázba.

A Netpincér hamburgert kínáló éttermei viszont nem igazán ismernek mást az ötlettelen "cseréljük ki rántott sajtra a hamburgerhúst" -koncepción kívül a 700 forintos árkategóriában (kivéve talán a BelFritet). Így egyik nap gondoltam egyet, vettem két bucit, és összeraktam magamnak egy vegaburgert az itthon talált dolgokból.

Hozzávalók:
- 2 db buci
- 4 szelet tofu
- 2 db tojás
- fél fej vöröshagyma
- 4 evőkanálnyi szeletelt gomba
- uborka
- sajt
- pirospaprika
- bors
- olívaolaj
- ketchup
- dijoni mustár
- tormás majonéz

hamb3.jpg

Egy serpenyőben pirospaprikás-borsos olívaolajban pirítani kezdtem a gombát, és közben felszeleteltem az uborkát meg a hagymát. Miután a gomba megpirult, ugyanebben az olajban megpirítottam a "húspogácsát", azaz a pirospaprikával és borssal megszórt tofut is. Végül két tükörtojást is kisütöttem ugyanebben a fűszeres olajban (itt ügyelni kell arra, hogy ne folyós legyen, nálam sajnos az egyik tojás eláztatott mindent).

Ezután szépen feltornyoztam minden hozzávalót a bucikban, ügyelve arra, hogy az "emeletek" ne csússzanak szét. Például a pirításkor homorúvá hajló tofuba ment a gomba, a sajtot a még forró tojásra tettem, stb.

hamb2.jpg

Sajnos csalamádé és salátalevél nem volt itthon, majonézből meg csak tormásat találtam, illetve mustárból is csak a csípősebb dijoni akadt, így a hagymával együtt elég "brutálburger ízű" lett a végeredmény. Ami persze nem baj, sőt, az újévvel jött megfázástól szenvedve kimondottan jól esett ennyi csípős. Csak így nem jött vissza a Skála áruház büféjében benyomott, jó kis régi retróburgerek édeskés íze... Na de majd legközelebb!

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldella.blog.hu/api/trackback/id/tr445774413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása