Őrültek vagy elszántak az önmagukat billogozni akaró aktivisták?
2013. augusztus 24. írta: ZöldElla

Őrültek vagy elszántak az önmagukat billogozni akaró aktivisták?

2013. augusztus 23.-án Budapesten az Erzsébet téren, a rabszolga-kereskedelem és annak eltörléséről való megemlékezés világnapján tartották meg szerte a világ nagyvárosaiban vegán állatvédők a demonstrációjukat. A cél halhatatlanná tenni a már rég leölt izraeli tejfarmon született borjút, akinek csak egy száma volt, a 269 és sorstársait felszabadítani, illetve felhívni az emberek figyelmét az erőszakmentes és fajizmus nélküli életmódra.

Maga a mozgalom 2012. október 2.-án, a háztáji állatok világnapján indult el Tel-Aviv városának Rabin teréről, ahol izraeli aktivisták szolidaritásukat fejezték ki a többi faj felé, akiket az emberiség megnyomorít és kihasznál. A megmozdulás célja a társadalom szemének felnyitása volt, illetve feltették a kérdést, hogy miért hunyják be a szemüket és fogják be a fülüket az emberek a legális és kegyetlen állatkínzások előtt. Az aktivisták forró acéllal billogozták magukra 269-es számot, mindenféle érzéstelenítés, fertőtlenítés és fájdalomcsillapítás nélkül. Úgy, ahogy nap mint nap égetnek meg világszerte rezzenéstelen arccal megszámlálhatatlanul sok élőlényt.

A magyar demonstráción a szervezők két lehetőséget biztosítottak az önkéntes aktivistáknak, hogy megörökíthessék magukon az erőszakmentes és fajizmus nélküli életmód jelképét. Az egyik variáció szerint vegán tintával tetováltathatták magukra a vegan feliratot két tetováló művész segítségével. A másik pedig maga a billogozás volt, amihez meg is kapták a magyar szervezők az alkalmas acélszerszámot.

20-30 perces késéssel, de elkezdődött a performansz. Az önkéntesek fekete alsóneműre vetkőzve, vastag lánccal a nyakukban, 269-es feliratú fülbilétával a fülükben vártak arra, hogy az „ember” a szűk és zsúfolt ketrecbe terelje őket. Egyesével, türelmetlenül, mit sem törődve azzal, hogy a láncra vert esélytelenül tiltakozott.

Miután mindenkit betereltek a ketrecbe  —  sajnos a fényviszonyok miatt alig látható — filmet vetítettek le arról, hogy világszerte hogy bánnak az állatokkal a vágóhidakon. Megrázó de a valós tényeket mutató videó volt, ami világossá tette az emberek számára, hogy a hús nem a húsfán terem és egyáltalán nem erőszakmentes ételről van szó. A film végén a vegán életmódról fennálló tévhitek elosztásáról beszélt az egyik aktivista, aki már több éve olvassa a külföldi irodalmat és nem rég jelent meg klaviatúrájából Az állatvédők könyve című mű.

Ezután következett volna a billogozás, melyet az aktivisták közül többen önként vállaltak, hogy megmutassák szolidaritásukat a kihasznált állatoknak illetve, hogy felhívják az emberek figyelmét az ő keresletük és támogatásuk miatt lévő brutális bánásmódra és kínzásra. Azonban az égetés sajnos elmaradt. A magyar jogszabályok tiltják, hogy közterületen, a megégetést önként vállaló és annak minden súlyával, fájdalmával tisztában lévő emberek megbillogoztassák magukat. A magyar hatóság ezt komolyan is vette, ugyanis rengeteg rendőrt állítottak a demonstráció helyszíne köré. Tehát az erőszakmentes életre figyelmet felhívó ember csak illegálisan teheti azt meg, amit szerte a világon — Magyarországon is — nap, mint nap végeznek el állatok ezrein akaratuk ellenére. Valljuk be, hogy ez kissé morbidan ironikus.

egett.jpg

Azonban egy valaki — egy vékony és csinos fiatal nő — elég elszánt volt ahhoz, hogy szembeköpje a hatóságokat és saját magát billogozta meg. Bátor, elszánt és legfőképpen a végsőkig elkötelezett 269 mellett.

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldella.blog.hu/api/trackback/id/tr625474057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lorp 2013.08.24. 13:18:04

Le vagyok döbbenve. Fajizmus. Egy újabb dolog amire nemzetközi szervezetet lehet grundolni. Újabb lehetőség hogy két spangli között felnyissátok a társadalom szemét. Esküszöm zseniálisak vagytok.

HgGina 2013.08.24. 13:42:06

Nem értem. Ha az Istennek ekkora állatkertje van, akkor az onnan kiszabadult, embernek látszó állatokat miért nem lehet billogozni?
Szerintem pedig az összes húsevőt nyugodtan ki lehetne irtani azok alapján, hogy kannibálok. Tehát a kutyákkal, macskákkal máris lehet kezdeni. De akkor ki eszi meg a sültcsirkét és a nyulat?
Nem is tudom, szabad-e ezekre a szellemi csökevényekre azt mondani, selejtes idióták. Gondolni biztos szabad. Tehát akkor én arra gondolok, amire akarok. Most az idiótákra gondolok. És álmodom egy magasabb kerítéssel körbezárt isteni állatkertről.

KedvesVezető Lenéz Rátok 2013.08.24. 13:44:04

Javaslom legközelebb a homlokára nyomja a forró vasat

2013.08.24. 13:45:52

hát, le a kalappal a lány előtt. hihetetlen bátorság. jó érzéssel tölt el, hogy ilyen van. mert nagyon a kényelmet választjuk az elveink helyett.

HgGina 2013.08.24. 13:51:31

@mizant21: ez inkább a hihetetlen elmebetegség, nem bátorság.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.08.24. 13:53:32

Meg kellene tanulni magyarul, utána blogolni. Olvashatatlan fos.

2013.08.24. 14:06:37

@HgGina: nézd én azt látom, hogy többségünk otthon ül és nem mer kiállni amellett amit igaznak és szépnek gondol(mert szerintem pl kevesen gondolják azt, hogy szép ahogy az állatokkal bánunk). esetleg változtatni az életmódunkon, ha az csökkenti a kényelmünket is(kevesebb húst enni pl). nemhogy ilyen erős gesztust megtenni, ami szembemegy sok társadalmi dogmával. iszonyatos fájdalom lehetett, sérült a hagyományos értelemben vett szépsége, és egyáltalán egy kényelmetlen szituáció lehet kiállni oda, miközben mások elmebetegezik ismeretlenül. és megtenni. míg általában másokat áldozunk fel a saját egészségünkért, szépségünkért, inkább más menjen rá, mint mi.

én ebben a tettben látok valami korunkban szokatlan emelkedettséget és tényleg bátorságot. még ha ez onnan nézve, ahogy a hétköznapokban élünk valamiféle őrültségnek is tűnik.

nekem inspiráló tudni, hogy más mer valamit tenni, ha fáj is, ha sérül is közben.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.08.24. 14:38:23

@mizant21: vagy én inkább elmegyek dolgozni, ahelyett hogy sötétzölden majomkodjak

felucca 2013.08.24. 14:39:12

@mizant21: Egyetértek.

Nem értem, hogy miért áll itt ki bárki is elmebetegezni. Ha nem érdekli, menjen szó nélkül tovább.

Takács Bálint 2013.08.24. 14:44:47

Érdekes eredménye lenne a "hölgyön" végzett alaposabb pszichiátriai vizsgálatnak.

felucca 2013.08.24. 14:44:48

@enpera: Ez az, apám, utána még tömjél magadba egy adag húst is!

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2013.08.24. 14:48:14

Ha valaki magát billogozza meg, vagy beleegyezik abba, hogy ezt más megtegye vele, az önmagában még nem bűncselekmény. De a garázdaság ("aki olyan kihívóan közösségellenes, erőszakos magatartást tanúsít, amely alkalmas arra, hogy másokban megbotránkozást vagy riadalmat keltsen...") fogalmát bőven kimeríti, ha nagyközönség előtt csinálják.

Köves D. Gábor 2013.08.24. 14:50:54

Japánban egyesek diáklányok használt bugyijait vásárolják szagolgatás céljából. Mások tevepatát villantanak.

Ennek fényében itt Európában miért is ne lehetne megbillogozni az ártatlan aktivistalányokat?
Vagy elfenekelni őket? Vagy valamelyiket pandajelmezbe bújtatni, és stetoszkóppal meghallgatni a tüdejét?

Billogra magyar!

felucca 2013.08.24. 14:52:02

@no-night: Nem volt sem közösségellenes (?), sem erőszakos. A billogozás viszont bőven kimeríti az állatkínzás fogalmát, nem gondolod?

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.08.24. 14:52:32

Ha iparilag lehetne gazdaságosan húst létrehozni, mondjuk őssejteket tenyésztésével és azokból izomszövet létrehozásával, akkor majd kíváncsi leszek a szélsőséges állatvédők mit szólnak, mikor tömegével fogják levágni a haszonállatokat, mivel onnantól kezdve nem lesz rájuk szükség.

különvélemény 2013.08.24. 14:59:53

@mizant21: "mert nagyon a kényelmet választjuk az elveink helyett."

Az összes sötétzöld jómódú családból származik, csak észből nem sok jutott nekik, ezért ilyen idiótaságokkal töltik idejüket.

felucca 2013.08.24. 15:00:09

@Ensiada Arkoveitie: Ez elég demagóg lett, van benne néhány óriási logikai bukfenc. Ha valaha lenne is ilyesmi, akkor nem levágnák a haszonállatokat, hanem nem tenyésztenének annyit.

Egyébként létezik már most is ilyen, úgy hívják, hogy szója. Gyakorlatilag húsként viselkedik.

JohnHenry 2013.08.24. 15:11:30

@felucca: lehet, hogy már megtapasztalt egyet s mást az ilyen elveikért kiálló harcos vegáktól? én ismerek olyat, aki habozás nélkül alpári hangnemben gyalázza húsevő embertársait, barátnőivel egyetemben letámadja a kipécézett húsevő facebook profilját és kvázi ütik, ahol érik. ha meg szóvá teszi valaki, akkor azt perrel fenyegetik o_O

nem néztem utána, de említett "ismerősből" kinézem, hogy ő billogozta meg magát.

és egyetértek, legközelebb a homlokára nyomja.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.08.24. 15:14:05

hát...
ők legalább nem szenvedélybeteg, akaratgyenge állatkínzók... ellentétben azokkal, aki a csenevész fogazatuk, gyenge gyomruk, és izomtalan karjaik ellenére macsó húsfogyasztónak tévképzelik magukat... :x

JohnHenry 2013.08.24. 15:15:15

@felucca: lásd mint fent. említett "ismerős" három munkahelyről kényszerült távozni, miután mindhárom helyen rövid úton nekiment húsevő embertársainak. addig húzta a húrt, míg páran beszóltak neki, utána meg persze ő volt megsértődve. szerinted normális, aki egy új közösségben azzal kezd, hogy mindenki utolsó szemét, aki húst eszik?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.08.24. 15:20:36

@JohnHenry: nem szemét
csak védtelen állatokat gyilkoltat meg egy káros szenvedélye miatt

felucca 2013.08.24. 15:21:13

@JohnHenry: Nem, nem normális. De akkor most ügyesen általánosítasz, ugye?

felucca 2013.08.24. 15:22:01

Úristen, nem hittem volna, hogy valaha wmikivel fogok egyetérteni...:)

metal · http://electric.blog.hu 2013.08.24. 15:31:29

Ilyenkor döbbenek rá, hogy egyes idiótáknak nagyon sok szabadideje van! És ezek szavazhatnak pedig diliházban lenne a helye mindnek.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.08.24. 15:33:40

@felucca: tömök is, te mit eszel? Növényeket gyilkolászol?

különvélemény 2013.08.24. 15:34:00

Vajon miért nem az izraeli kisfiúk rituális megcsonkítása ellen tiltakoznak ott Tel Avivban?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.08.24. 15:34:40

@felucca: a szójában van állati fehérje! Szerencsétlen tudatlan sötétzöld faszkalap

felucca 2013.08.24. 15:43:40

.@enpera: Nem, fehérje van benne, már ha mindenképpen ilyen mértékben van szükséged fehérjére

Girhes Joe 2013.08.24. 15:45:19

HgGina mondta ki a legfrappánsabban.

Ha más faj egyedeit megölni és megenni annyira elfogadhatatlan, akkor ugye egyik vegafanatikusnak sincs se kutyája, se macskája, de még csak ragadozó akváriumi hala sem? Ugye akkor ők kipusztítanák az összes húsevő állatot? Látott már valaki oroszlán által ÉLVE marcangolt antilopot, akár csak a tévében is? Az az állat nem kínhalállal pusztul el?! Könyörgöm, neki a vágóhíd maga a megváltás lenne!!!

Húsevés, mint káros szenvedély... Istenem, ekkora sötétséget...

...ja és az önbillogozó csajszi is megérdemelné, hogy kikötözzék egy fához a szavannában. Akkor talán megértené, hogy mi is a természet rendje. Ami ellen lázadni lehet, csak éppúgy fölösleges, mint a gravitáció ellen.

Mondom mindezt úgy, hogy én is híve vagyok az állatokkal való humánus bánásmódnak, ellenzem a ketreces tyúktartást, a billogozást, az állatviadalokat, a kozmetikumok állatokon való tesztelését, a nem fájdalommentes leölési módokat, és még ezernyi dolgot, ami nyíltan testi szenvedést okoz. De kikérem magamnak, hogy a húsevés abnormálisnak legyen beállítva!

Egyébként mellesleg: a szúnyognak is van idegrendszere és agya, még ha kicsi is. Akkor "őt" se szabad lecsapni? Még ha engem eszik, akkor sem??? Vagy épp a haszonnövények egyedeit nem öljük meg az aratással? Akkor az is gyilkolás lenne? Mégis mit egyek, planktont???

A következő felvetés meg nyilván az lesz, hogy minden ember kollektíve lője főbe magát, mert csak úgy mentjük meg a Földet... Más kérdés, hogy akkor meg már minek?

P. dictus Magister 2013.08.24. 15:48:11

Annyira bírom, mikor olyan emberek akik jólétükben ennyire új szemléletmódot vettek föl, megfeledkeznek a világ működéséről. Az ember húst is eszik, szüksége van rá a szervezetének. Nem hal meg persze, ha nem eszik húst, de nem is hosszabbítja meg az életét. Engem nem zavar ha valaki nem eszik húst lelkiismereti okokból, de ez a fellengzős másokat lenéző,kioktató tévedhetetlen hangnem az ami igazán kiakaszt.

Én imádom az állatokat, soha nem bántanék egyet sem, elítélem a bálnavadászatot, meg, hogy a kínai orvoslás alapanyagaiként használnak fel kihalás szélén lévő állatokat. Nem értek egyet az ipari állattenyésztés módszereivel sem, de azért azon is el kéne gondolkodni, hogy ezen állatok csak azért élnek, mert mi hasznot akarunk húzni belőlük. Mi tenyésztettük ki őket, mi etetjük őket, némely túltenyésztett fajok már természetes úton nem is tudnak szaporodni.

Az én nagyszüleim falusi emberek voltak. Nem ettek minden nap húst, a saját maguk által felnevelt jószágot főzték meg. Nem volt semmi kínzás, sohasem bántották őket, sőt. Ha eljött a vég gyors volt a dolog és kíméletes.

Az állatok levágása nem lélekemelő dolog, nem mindenkinek való szakma, de észre kéne venni, hogy a húsevés az ember természetes viselkedése. Enyhén fejezem ki magam, ha azt mondom, hogy nagyon naív az az ember aki azt hiszi, hogy az emberiség, amely természetéhez sajnos tényleg hozzátartozik az erőszak és a halál kultusza, valaha is lemond a húsevésről.

Remélem a megbillogozott hölgynek meggyógyul a karja és talán egyszer a lelke is.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.08.24. 15:48:37

@felucca: állati fehérjére van szükségem , mert mindenevő vagyok. Ahogy te is.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.08.24. 15:49:48

Szegény növények néma sikolyát meg senki sem hallja, ahogy a vegát gyilkolásszák őket :(

felucca 2013.08.24. 15:51:16

@Gergő77: Önök a húsevés melletti vitéz kiállást hallották. Mert leelmebetegezni a másikat még mindig kényelmesebb, mint elgondolkodni azon, hogy őt vajon mi mozgatja.

Alapvetően az embernek nincsen szüksége a húsevésre, ellentétben a kutyával és az oroszlánnal. Mondom, ettől még lehet húst enni, de nem szükséges.

És kikérem magamnak, hogy a nemhúsevés abnormálisnak legyen beállítva.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.08.24. 15:52:08

@felucca:

"Ha valaha lenne is ilyesmi"

On August 5, 2013, the world's first lab-grown burger was cooked and eaten at a news conference in London. Scientists from the Netherlands, led by professor Mark Post, took stem cells from a cow and grew them into strips of muscle that they combined to make a burger. The burger was cooked by chef Richard McGeown, from Cornwall, and tasted by critics Hanni Ruetzler, a food researcher from the Future Food Studio and Josh Schonwald. Ruetzler stated,

There is really a bite to it, there is quite some flavour with the browning. I know there is no fat in it so I didn't really know how juicy it would be, but there is quite some intense taste; it's close to meat, it's not that juicy, but the consistency is perfect. This is meat to me... It's really something to bite on and I think the look is quite similar.

Ruetzler added that even in a blind trial she would have taken the product for meat rather than a soya copy.

en.wikipedia.org/wiki/In_vitro_meat

Girhes Joe 2013.08.24. 15:57:37

@felucca:

Azt eszel amit akarsz, egy szóval se mondtam, hogy abnormális.

Az az abnormális, hogy én le vagyok gyilkosozva, mert eszem húst, ahogy az anyatermészet megtanított rá, és ahogy a természet egy igen jelentős százaléka csinálja.

Girhes Joe 2013.08.24. 15:59:14

"Alapvetően az embernek nincsen szüksége a húsevésre, ellentétben a kutyával és az oroszlánnal."

Ha ez így lenne, akkor az ember mint faj soha nem is evett volna húst. Ha nincs rá szüksége, akkor minek? Gyümölcsöt szedni mennyivel kényelmesebb volt az ősembernek is, mint az életük kockáztatása árán rohangászni kezdetleges fegyvereikkel a nagyvadak után!

felucca 2013.08.24. 16:02:13

@enpera: Neked és nekem sincsen szükségem állati fehérjére olyan mennyiségben, hogy ahhoz - e célból - feltétlenül húst kellene enni.

ha nem így lenne, már régen kimúltam volna, de ennek még nyomát sem látom.

Lorp 2013.08.24. 16:14:27

@felucca: Csak tippelek, de szerintem azért állt le elmebetegezni, mert az egész, hmm nevezzük összejövetelnek, a figyelem felkeltés volt a célja. A társadalom figyelmének fókuszálása. A társadalom egy-két tagja meg reagált. Pl. az elmebetegezéssel.

Nézd, ha bármekkora baromságot is találtok ki, de kiléptek a komfort zónátokból, ott bizony várható hogy nem csak bódult hippikkel, és küldetéstudatos hipszterekkel fogtok összefutni.

JohnHenry 2013.08.24. 16:24:49

menjetek és magyarázzátok el neki, hogy ne egyen húst...

www.arcticphoto.co.uk/Pix/BA/01/BA.0041-11_P.JPG

2013.08.24. 16:26:08

Tényleg hiteles, autó mellől agitálni a húsevés ellen, nyilván a kőolajtermelés és -feldogozás miatt nem pusztulnak az állatok... :)

Mellesleg az ilyen irányzatok még a radikális zöld mozgalmak berkein belül sem számítanak szobatisztának, kár rá és a követőikre sok szót vesztegetni. A First World unalmas jóléte termelte ki ezt a fajta devianciát.

Sun9us 2013.08.24. 16:28:00

@felucca: Találkoztál már vegán bányásszal, vagy öntödei munkással? Mert én még nem.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.08.24. 16:41:47

azon elgondolkodott már bármelyik bigott húsevőgyűlölő, hogy mennyi állatot ölnek meg egy rizsföldön?
először elárasztják, akkor elpsztul az összes nem vizi élőlény, majd palántáznak, aztán jön a rovarirtó ezerrel, az nem ölés? aztán szépen lecsapoják a picsába, akkor az addig petelepült vizi élőlények milliói halnak meg. szóval aki azt hiszi a növénytermesztés nem okoz szenvedést más lénynek az egy idióta barom.
a lényeg ennyi, mérhetetlen és más lények szenvedése kell ahhoz, hogy kaját kapjunk. ne legyünk mohók, falánkok, legyen az ételne tisztelete. ne dobjuk ki, ne pazaroljuk. tiszteljük azt aki meghalt érte (a lények) és azt aki kemény munkával előállította.

midnight coder 2013.08.24. 16:56:42

Pedig jó ötlet lenne a billogozás, így ugyanis messziről meg lehet ismerni a marhát.

Amúgy, ha a sötétzöldek gondolatmenetét továbbvisszük, a leghumánusabb dolog az összes ragadozó elpusztítása, hiszen a vadon élő növényevők gyakorlatilag
100%-a az ő karmaik között pusztul el - a vágóhidinál többnyire kellemetlenebb körülmények között.

De igazából a halál önmagában is kellemetlen, és az élet elkerülhetetlen velejárója, így az egyetlen humánus megoldás nyilvánvalóan minden élet megsemmisítése a bolygón.

Az ég óvjon mindenkit attól, hogy ezek egyszer hatalmat kapjanak...

Matrioshka Brain 2013.08.24. 17:08:32

Szerencsére a performáló hölgynek volt annyi sütnivalója, hogy igazából ne tegyen kárt magában.

Valódi öncsonkításra természetesen nem is volt szükség, ezért viselte a vörös karszalagot, alatta az előkészített, sminkelt "sebbel".

Amikor behajolt az autóba, lekapta a karszalagot, rányomta karjára a "billogot", és a közönség már csak az eredményt látta.

Hadd javasoljam, hogy a legközelebbi fellépésnél kellene némi füst is, és hitelesebb színészi játék: hirtelen mozdulattal kellene elvenni a "billogot" a "sebről", mintha az tényleg rettenetes égési fájdalmat okozna.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.08.24. 17:09:13

@P. dictus Magister: köszönöm, de nem saját. buddhista tanításon mondta Láma Csöpel (magyar pasas a tari sztúpánál van) pont akkor amikor a gőgös vegákat szívatta:)))
logikus és egyszerű, a létünk rengeteg szenvedést generál. és aki azt hiszi vegetáriánus étrenddel kevesebbet, az téved.

Zabkása 2013.08.24. 17:56:45

Mi a vegetáriánus ellentéte? mert pl én az vagyok. és nem a bébibocikra gondolok egy steak felett, és nem önként válaszottam ezt, egyszerűen nem ízlik a zöldség. Míg másnak egy paradicsom meg egy salátalevél mennyei lakoma, nálam lenyelhetetlen falat. Ez van, nekem a legszarabb, próbálkoztam nem egyszer.

Ja és az élelmiszer-iparban dolgozom, a szója nem húspótló, marhára nem ugyanaz. Az, hogy hasonlít még nem jelenti, hogy kiváltja. Mellesleg aki nem eszik húst, honnan tudja? Én mindkettőt ettem és eszem, szóval tudom mit beszélek.

Én ellene vagyok az állatkínzásnak minden formában, még azt is rühellem, ha a facebookon valaki megoszt egy képet, hogy ezt ne tegyük... baszki én nem csinálom, de a kép is zavar. Ugyanígy óvom a Földet is, próbálom az ökológiai lábnyomom is csökkenteni, pl lekapcsolom a lámpát, nem járatok dolgokat fölöslegesen, egyáltalán nem szemetelek. De ettől még járok autóval, mert mókás lenne km-eket sétálni, sőt ezt is számítógépről írom, amit az az áram hajt, ami frissen jött egy erőműből.

Nem lehet senki öncsonkító, saját magát szopórollerre szálló gyökér, csak mert szerinte nem ez a világ. Pontosabban teheti, de másnak ne ossza az észt! Megnézném a kedves sötétzöldeket, hogy egyikük se jár kocsival se, meg nem használ gépeket se, mert hát közvetve az is mennyi állat- és ember haláláért lehet felelős.

Itt sziszegtek, hogy milyen sértő, hogy ezt a nőt le-elmebetegezik. Már pedig súlyos gondok vannak azzal, aki magát csonkítja. Pláne ezt köztéren, ahol akár gyerekek is látják. Persze sminkelt butaság ez az egész, de a lényegen nem változtat.

különvélemény 2013.08.24. 18:04:12

@FILTOL:

Az hagyján, de hány állatfaj halt ki, vagy került a kihalás szélére a növénytermesztés miatt.
Az esőerdőket is a növénytermesztés miatt vágják ki.

Ráadásul nem értem, ha valaki ennyire szereti az állatokat, akkor miért eszi meg előlük a növényeket?

besz@rtam bronz 2013.08.24. 18:10:40

@ZöldElla: Műf*sz is van, drága, de úgy őszintén, melyik az igazi?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.08.24. 18:12:37

Lehet, hogy a csaj szimplán mazochista, nem? Teljesen félreértettük a videót. De legalább a 18-as karika ott van, mint a dohánybolton.

Toma001 2013.08.24. 18:20:28

@Ensiada Arkoveitie: na igen, mert manapság csak leoperálják a disznó sonkáját, a csirke mellét, és a marha vesepecsenyéjét, és ezek az állatok vígan élnek tovább. Vagy ezt már bepanírozva vagy becsomagolva termeli?

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2013.08.24. 18:23:11

Nekem a Brian életéből a Júdeai Nemzeti Front jutott eszembe...

Toma001 2013.08.24. 18:27:17

@enpera: tévedsz, 8 esszenciális aminosav van, mely azt jelenti, hogy ezeket az emberi szervezet nem tudja előállítani. Az állati eredetű táplálékban megvan mind a 8, viszont ún. komplementálással növényi úton is be tudod vinni mindet. Egyes növénycsoportok általában 6 féle aminosavat tartalmaznak, például ha hüvelyest és gabonafélét is eszel egy nap, akkor már nem is kell aggódnod a fehérjebeviteled miatt. És természetesen sok más ilyen komplementálási lehetőség van még.

Toma001 2013.08.24. 18:32:55

@Gergő77: a ragadozóknak lételemük a húsfogyasztás, az embernek nem az. Ha valaki morálisan vállalja azt, hogy őt nem érdekli más élőlény megölése azért, hogy ízlelőbimbóit kielégítse, akkor tegye nyugodtan! Csak ne jöjjön azzal a demagóg magyarázkodásnak szánt szöveggel, hogy húst enni kell (a húsban semmi olyan nincs, amit nem lehetne növényi úton bevinni), ha meg azt kérdezed, hogy akkor a szúnyogot miért csapja le valószínű egy vegán, akkor adok a kezedbe egy kést meg egy vágóasztalt, rajta lesz egy kisbárány és egy szúnyog, meg kellene ölni őket, majd feldarabolni. Ugyanaz a kettő, nem? Úgysincs különbség közöttük, nem?

Toma001 2013.08.24. 18:37:31

@különvélemény: az esőerdők helyén olyan növényeket termesztenek, melyekkel a marhatelepeket látják el. A haszonállat sajnos kevésbé hatékony "gépezet", mivel elég sok energiát használ el bizonyos életfolyamataihoz, míg csak kisebb részét használja "húsképzésre". Magyarán míg lesz egy kiló marhahúsod, ahhoz fel kell etetned 16 kiló gabonát, míg ezt a gabonát közvetlenül is elfogyaszthatnád, így sokkal kevesebb földterületre lenne szükség.

Földgyermeke 2013.08.24. 18:45:22

@Lorp: A fajizmus csak számodra új fogalom. :)

metal · http://electric.blog.hu 2013.08.24. 18:51:05

@Toma001: "Ha valaki morálisan vállalja azt, hogy őt nem érdekli más élőlény megölése azért, hogy ízlelőbimbóit kielégítse, akkor tegye nyugodtan!"

Ez jól hangzik:) Csak annyit kérdeznék, hogy a búza, kukorica, rizs, káposzta,... nem élőlény? És ezek termesztésekkor nem ölnek meg egyetlen állatot se?

A természet rendje az, hogy az erősebb megeszi a gyengébbet, akinek ez morális gond, ott fejben elég komoly gondok vannak!

különvélemény 2013.08.24. 18:53:48

@Toma001:
Ja, mint a banán pl...

Trópuson takarmányt mi? Na ne nevettess..

Toma001 2013.08.24. 18:57:44

@különvélemény: az amazonasi esőerdők jelentős része a szójaültetvények miatt tűnt el..

Földgyermeke 2013.08.24. 18:59:56

@KedvesVezető Lenéz Rátok: Javaslom gondolkodj a megszokások helyett. Persze biztos egyetértesz a nemierőszakolós emberjogi aktivistákkal, és az erőszakkal leölt állat teteméből lakmározó állatjogi aktivistával is. Én nem.

különvélemény 2013.08.24. 19:02:59

@Toma001: "a ragadozóknak lételemük a húsfogyasztás, az embernek nem az."

Ezt magyarázd el az eszkimóknak is, ahogy @JohnHenry: belinkelte neked.

A fejlett országokban könnyű a dolgod, akár gyúrhatsz is hús nélkül, ezért is gazdag értelmiségi környezetből jön a sötétzöld debilség.

Nem tud magával mit kezdeni az "aktivista", így sötétzöld lesz.

Láttál már cigány, néger, latin amerikai, kínai, indiai sötétzöldet?
Ja, nem, mind fehér elkényeztetett idióta.

Toma001 2013.08.24. 19:03:02

@metal: de élőlény a növény is, és a meg is esszük őket, mert a létfenntartásunkhoz nélkülözhetetlenek. A hús azonban nem az, pusztán élvezeti cikk.

Földgyermeke 2013.08.24. 19:04:35

@no-night: ez nem garázdaság? És aki pénzeli azokat, akik ezt a "munkát" végzik, azok nem bérgyilkosok?
www.youtube.com/watch?v=HsvWI-QWMOM

Toma001 2013.08.24. 19:05:51

@különvélemény: nem ítélem el az eszkimók húsfogyasztását, mert nekik a fennmaradásukhoz nélkülözhetetlen. Mi azonban megtehetjük azt, hogy úgy éljünk, hogy ne okozzunk más érző élőlényeknek szenvedést. Legfőképpen nem is az a baj, hogy leöljük ezeket az állatokat, hanem hogy számukra nem méltó életkörülmények közé kényszerítjük őket pusztán azért, hogy élvezzük a húsuk ízét.

Földgyermeke 2013.08.24. 19:10:57

@különvélemény: Nem baj, örülök neki, hogy benned nincs előítélet, mag annak is, hogy amikor anyukám egyedül nevelt minket havi 40.000ft-ból, amiből 22.000volt a lakbér, akkor olyan baromira jómódúak voltunk. Persze most, hogy megengedhetem magamnak, hogy akkor vegyek ruhát amikor tönkremegy, nem utánna 1-2 hónappal, szóval most már gondolom milliárdosnak számítok. Annak meg méginkább örülök, hogy olyan jó összefüggéseket találsz mások lefikázására (hozzáteszem előítéletekre alapozva) közben pedig hullák teteméből lakmározol, és azt hiszed jobb vagy mint a nácik, csak mert te nem ember és ember, hanem állat és állat között látsz olyan marhanagy különbségeket, amitől az egyiket védeni, óvni kell, a másikat meg simán ki lehet nyírni.

Földgyermeke 2013.08.24. 19:12:30

@midnight coder: Ez igen, megmagyarázni, hogy az erőszakmentességért kiállók mindenkit ki akarna irtani. Gratulálok a logikádhoz!

különvélemény 2013.08.24. 19:13:26

@Toma001:
Erről valami adatot, ha linkelnél, köszi.

Földgyermeke 2013.08.24. 19:14:56

@Matrioshka Brain: Az égés valódi, nem sminkelt. Pár nap múlva kész a billogozásról készült videó, füsttel, üvöltéssel, és mindennel, ami kell. Youtubon megnézheted majd.

Földgyermeke 2013.08.24. 19:17:52

@különvélemény: 1kg húshoz 20-30kg növényt kell feletetni az állattal. Ebből te 4 étkezést tudsz fedezni, én meg abból a 20-30kg növényből egy hétig elvagyok. Kevesebb hús=kevesebb takarmánynövény=kevesebb erdőirtás. Logika az nincs, észosztás meg van. Tessék már olvasni a témában, mielőtt oltani akarunk valakit, aki ebben él!

különvélemény 2013.08.24. 19:19:26

@Földgyermeke:
Ez egy általánosítás, tudod az egy olyan dolog, ami sokak szemében vörös posztó, de az emberek 99,99%-ának megkönnyíti az életét, mert nem kell háromoldalas cikket írni magyarázatnak.

Tudod vannak a normális vegák, akiknek semmi bajuk a többi emberrel, sőt a hússal sem.
Legutóbb JózsiBarát főzött húsételt valamelyik bulvárműsorban a barátainak, mert ő vega, de nem ideológiai izmus-vega, tehát nem fog belehalni, ha húshoz nyúl.

De mutass nekem egyetlen nem nyugati nem gazdag vega harcost. Legalább egyet.
Akkor elhiszem, hogy ez nem idiotizmus, hanem tényleg egy hitvallás, vagy életfilozófia, vagy akármi.

különvélemény 2013.08.24. 19:22:00

@Földgyermeke:
És? Ez hogy jön ide? Az állati húst is földterülettel kell lefedni, ha el akarod hagyni.

És mivel fogod bevetni, hogy húspótlékot termelj? Génmanipulált szójával, amiért a sötétzöldek másik alfaja fogja kikaparni a szemed.

metal · http://electric.blog.hu 2013.08.24. 19:23:47

@Toma001: Valószínűleg fizikai munkát még életedben nem végeztél! Menj el egy építkezésre 1 hétig, és utána magyarázz:)
@Földgyermeke: "özben pedig hullák teteméből lakmározol, és azt hiszed jobb vagy mint a nácik, csak mert te nem ember és ember, hanem állat és állat között látsz olyan marhanagy különbségeket, amitől az egyiket védeni, óvni kell, a másikat meg simán ki lehet nyírni. "

Atya úr isten! Itt már addig is eljutott ez a szerencsétlen, hogy aki húst eszik, az a nácikkal egyenértékű. És még valaki kikérte magának, hogy miért nevezik elmebetegnek a sötétzöldeket?

Déesse végétalienne 2013.08.24. 19:29:17

@Matrioshka Brain:

Nem lesz legközelebb, hisz csak egyszer lehet odabillogozni. Az ott van._
Nem smink :)

Aki nem hiszi, licitáljon! Szükségünk van 30.000 forintra, ezekben a percekben műtik egyik védencünket:bal hátsó lába tört, combfej alatt!

Köszi & puszii

WINY 2013.08.24. 19:32:53

Az,hogy állati eredetű dolgokat nem esznek saját döntésük...de ők hívják fel a figyelmet arra a sok méregre is amit az állatokon keresztül eszünk meg mi.Az állat tartás és gazdálkodásban pont azért van az országnak 20év elmaradása mert az emberek leszarnak mindent és inkább becsukják a szemüket.Ők megpróbálták egy kicsit drasztikusabban felkelteni a figyelmet ami csak nálunk új.Az emberek szemrebbenés nélkül esznek meg itthon olyanokat amiktől a gyomruk kifordulna ha tudnának róla.A bedarált bezöldült hústól kezdve a begyógyszerezett állatokon keresztül szinte mindent megetetnek az emberekkel,de mondhatnám a gyümölcslébe darált verebet vagy a kínai kajába darált kutya húst is.És ha nem is lesznek az emberek vegánok (ahogy én sem)...lássuk be ,bőven van mit változtatni az állatok embertelen tartási körülményei,a törvénytelen kivégzési módszerek,az emberek állatokon keresztüli mérgezése,és a tájékozatlan fogyasztók helyzetén.Ők ezt a módot választották.Mellesleg egyedül nálunk reagáltak erre ilyen "viccesen" a közegek.És ha nyitottabbak lennének az emberek a tájékoztató információkra...talán nem is kéne ilyen drasztikus figyelem felkeltés,hogy figyeljenek.De sajnos az emberek még mindig a tv dolgait nyalják be hamarabb.Mindenképp tiszteletet érdemel,hogy kiálltak és vállaltak az elveikért ami lássuk be szintén ritka.Valóban beteg aki küzd?Aki feláldoz az elveiért ami ráadásul valósabbak mint hinnénk?Nem vettétek még észre,hogy ha valami nem drasztikus és megrettentő történik akkor senki nem figyel rá?Az agyon vert ember mellett is elmennek szemrebbenés nélkül a járókelők az utcán.Sajnos ez kell ma már ahhoz,hogy figyeljenek.Minden tisztelet azoké az embereké akik elvei egy jobb világot szolgálnak és ezekért a saját szenvedésük árán is kiállnak. (L.Gergely)

2013.08.24. 19:37:08

@Földgyermeke:

És ugye a kérdés, hogy a te 30 kiló zöldséged előállításához hány állatot kellett elpusztítani. Mert sokkal többet, mint 1 kiló húshoz.

A másik, ami fölött diszkréten elsiklotok, hogy az állatvilág sokkal jelentősebb hatások miatt is pusztul, mint a táplálkozás. (kőolajtermelés, gyógyszeripar, kozmetikumok, ruházat, városok stb.)

Abszolút egyetértek a korábban idézett Láma Csöpel tanítással is, aki azt hiszi, hogy a táplálkozás megszorításával egy jottányit is tett a szenvedés csökkentéséért, az nagyon téved.

Viszont az tény, hogy egy kényelmes, és minimális lemondással járó hipszter kúlság azzal villogni a romkocsmában a 35 éves egyetemisták között, hogy nem eszek húst, meg biciklivel jöttem, és ezzel mennyit tettem a Föld megmentéséért.

Sokkal kényelmesebb, mint mondjuk árvíz idején lemenni a gátakra, és megfogni a lapátot vagy a homokzsákokat, vagy hasonló földhözragadtabb módon segíteni a szenvedőknek.

Amúgy a piros felkarszorítóra mi a magyarázat a videón?

különvélemény 2013.08.24. 19:38:23

@WINY:
Te a képviselőjük vagy, vagy csak úgy írogatsz?
Mert élelmiszer biztonságról nem szokott szó lenni a sötétzöld szeánszokon, csakis az, hogy aki húst eszik, az barbár.

metal · http://electric.blog.hu 2013.08.24. 19:45:47

@Földgyermeke: És, ha már nácizunk. A náciknak volt egy olyan rossz szokásuk, hogy ők szerették volna megmondani az emberiségnek bizonyos cselekedetekről, és tulajdonságokról, hogy az jó vagy rossz. Erre kettőnk közül ki hasonlít jobban? Elárulom, hogy nekem teljesen mindegy, hogy mit eszel, tőlem fénnyel is jól lakhatsz, a te dolgod.

Dr.Bio74 2013.08.24. 20:03:16

A vega legyen vega, nem érdekel. Azért legyen vega, mert ő ilyen-olyan megfontolásból nem eszik húst. De ne baszogassa azt, aki pedig eszik. A nagyüzemi állattenyésztés ellen fellépőknek pedig engedtessék már meg, hogy ne kelljen vegetáriánusnak lenniük csak azért, mert az állattartás azon elemeivel nem értenek egyet.
Az állattartás és a növénytermesztés normális esetben egymás mellett élő dolgok, melyek egyensúlyban vannak. Az, hogy a húsfogyasztás az elmúlt x évtizedben nagyon megugrott, sőt talán már egészségtelenné is vált, az nem érv a vegetáriánus életmód mellett. Mindössze csak arra világít rá, hogy az ember mindig képes az egészséges egyensúlyi helyzeteket felborítani.
Én húsevő is vagyok, és ha valaki borzong azon, hogy húst fogyasztok, az nálam a kényszerbeteg kategória. Hála istennek eddig csak értelmes vegákkal hozott össze a sors, ilyen agyilag szétzilált egyedekkel nem.

Reggie 2013.08.24. 20:04:06

Semmi extra sincs ebben a billogozasban, a tetovalas es nyuzas mellett egy harmadik modszer a testmodositasra.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.08.24. 20:05:47

@felucca: de van, csak te nem tudsz róla, és nem is értesz hozzá. Szajkózod a sötétzöld baromságot, alap nélkül. Tanulatlanul.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.08.24. 20:07:32

@Toma001: gabonaféle az szénhidrát, én pl olyat nem ehetek, szóval hagyd ezt az orvosokra

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.08.24. 20:09:01

@Matrioshka Brain: ha igazából csinálná, kiderülne hogy nem is dolgozik semmit, csak apuciék tartják el:) ilyen kézzel nem is dolgozhatna

különvélemény 2013.08.24. 20:13:59

Jajj, most néztem meg a videót véletlenül.

Ez mekkora kamu előadás volt...

Reggie 2013.08.24. 20:18:18

@enpera: Miert? Megrogzott husevo vagyok, de en ugy tudom, hogy peldaul a bab+kukorica kombo tartalmaz minden esszencialis aminosavat. Bar az teny, hogy fejlodo korban, amikor nagyobb mennyisegben kell feherjet bevinni, akkor mar ezek a zoldsegek elrontjak a szenhidrat es feherje aranyat. Arrol nem is beszelve, hogy az embereknel az utodnemzes azert lehet nem szezonalis, mert a fejlodeshez szukseges tapanyagokhoz husevessel barmikor hozza tud jutni.

Szoval tenyleg kivancsi vagyok - es nem kotoszkodni akarok - , hogy miert nem eleg egy felnott embernek a novenyi feherje?

midnight coder 2013.08.24. 20:21:28

@Földgyermeke: Én csak továbbvittem ugyanazt a gondolkodásmódot amit az aktivisták vallanak.

Ha nincs húsevés akkor nincsenek a húsevés céljára létrehozott állatok sem, ezek nem születnek meg, nem élnek, és nem pusztulnak el a vágóhídon.

De ugyanez a probléma a vadon született állatokkal is létezik. Ezek többsége valamelyik ragadozó karma közt hal kínhalált - olyat, ami sokkal embertelenebb mint a vágóhídon megölt állatoké. Lásd még Pl. az oroszlánok által megölt bivalyok, vagy a farkasok által megölt szarvasok haláláról szóló természetfilmeket. Az állatka még vagy 10 percig él, miközben eszik...

Innentől kezdve elég logikus, hogy akkor nincs efféle szenvedés, ha nincs egyetlen élőlény sem a bolygón. Pl. a Holdon vagy a Marson még soha senkit nem bántott senki...

Punxsutawney Mormota 2013.08.24. 20:22:50

@Toma001: Komolyan, te hiszel a saját demagóg dumádban? Az egyik ismerősöm vegán. Ehhez semmi közöm nincs, de az már nyitogatja a bicskát a zsebemben, hogy a másfél éves gyerekének sem ad húst. A kölyök már csak ránézésre is kb. 7-8 hónappal fejletlenebb, mint a hasonló korú gyerekek. Az hogy egy felnőtt mit csinál a testével - magánügy. Viszont a gyereke életét ne b@ssza már el a saját elmebaja miatt.

Végezetül: összehadoválhatsz nekem mindent az aminosavakról meg komplimentalitásról vagy mi a túróról, az evolúció a legnagyobb tanítómester. Nézz bele a tükörbe és csekkold a fogaidat? Olyan, mint egy tehéné, lóé? Nem barátom, az embert az evolúció úgy készítette fel, hogy mindenevő legyen. Ezek után az összes többi dolog, ami összehordasz sületlenség és áltudományos .

különvélemény 2013.08.24. 20:24:58

@midnight coder: "Pl. a Holdon vagy a Marson még soha senkit nem bántott senki..."

Nem biztos, a Marson akár bánthattak egyes egysejtűek más egysejtűeket. :D

Punxsutawney Mormota 2013.08.24. 20:27:19

@Toma001: Ahogy az autó, a cipő, a villanyár, a gáz és még kismillió dolog az életedben csupán élvezeti cikk és nem szükséges a létfenntartáshoz. Az a bajom ezzel, hogy ha ezekről is mind lemondanál, akkor csupán vegetálnál, de az nem az az élet, amiért erre a bolygóra születtünk. Vonulj ki a természetbe és élj ott. Élj olyan életet, ami neked tetszik, de miért erőlteted az életképtelen elképzeléseidet a normális többségre?

különvélemény 2013.08.24. 20:28:55

@Punxsutawney Mormota: "Az hogy egy felnőtt mit csinál a testével - magánügy. Viszont a gyereke életét ne b@ssza már el a saját elmebaja miatt. "

Ugye erre referencia egy Dr. House epizód, ahol egy házaspár bevitte a gyereket, mire kiderült, hogy vegán koszton tartják, majd 15 perc múlva ott volt a gyermekvédelem és bilincsben vitték el a szülőket.
És nem emlékszem, hogy a House sci-fi lenne.

Punxsutawney Mormota 2013.08.24. 20:31:17

@Földgyermeke: Hee? A világ nagy részén az emberekkel sem bánnak jobban. Most komolyan azt várod, hogy zokogjak?

Punxsutawney Mormota 2013.08.24. 20:33:49

@különvélemény: Komolyan gondolkodtam már ezen a megoldáson. Mármint szólni a GYIVI-nek. Talán az agárdi eset után kicsit érzékenyebbek.
Ráadásul az illető csajnak és párjának, arra alig volt pénze, hogy télen fűtsenek, állítólag 16 fok volt a lakásukban, de azért már három macskát befogadott és macskakajával eteti őket, ahelyett, hogy mondjuk 19-20 fokra fűtené fel a lakást a gyerekének.

különvélemény 2013.08.24. 20:42:46

@Punxsutawney Mormota: "de azért már három macskát befogadott és macskakajával eteti őket"

Állatvédő.... nem embervédő... :D

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.08.24. 20:44:02

@különvélemény: @Punxsutawney Mormota: ja..nekem is van egy kollégám akinek a gyereke kórházba került mert az apja nem engedte húst enni.

különvélemény 2013.08.24. 20:46:41

@Punxsutawney Mormota: "Mármint szólni a GYIVI-nek. "

A magyar gyermekvédelemtől túl sokat ne várj, ők a fényevést is elnézték.

Reggie 2013.08.24. 21:01:42

@különvélemény: Nem nezik el, de csak azert, mert nincs a fenyre ANTSZ engedely.

ZöldElla 2013.08.24. 21:28:45

@különvélemény: Nézd meg az eszkimók átlag életkorát és nézd meg egy olyan emberét, aki csak növényeket eszik. Itt nem feltétlenül a biztos túl sok pénze van az elkényeztetett kis fehér seggfejnek így sötétzöldülre gondolok, hanem azokra a közösségekre, törzsekre, akik a mai napig az általunk civilizáltnak nevezett jelenségtől elzárkózottan élnek. Náluk az átlag életkor 80-100 év körül mozog, míg egy 50 éves eszkimó ritka, mint a fehér holló. Egy kis kutakodás néprajzi és kulturális antropológiai irodalomban sokat segíthet.

Reggie 2013.08.24. 21:36:49

@ZöldElla: Abban a kornyezetben nem meglepo, hiszen a nagy hideg miatt sokkal tobb energiat kell bevinni a szervezetbe, igy az anyagcsere romlasara sokkal erzekenyebbek. Pusztan az atlageletkor alapjan semmilyen hiteles kovetkeztetest nem lehet levonni.

2013.08.24. 21:42:14

"De egyáltalán billogozzák-e még a szarvasmarhákat Magyarországon?
Rudolf István, a Bojárdi Zrt. állattenyésztéssel foglalkozó vezetője szerint sehol nem billogozzák már a marhákat. A legelterjedtebb jelölő a krotália, a marhák fülébe lőtt fülbevaló. De számos más, a billognál sokkal praktikusabb, sem az állat bőrét, sem a húsát nem károsító jelölési mód terjedt el. Ilyen például a fagyasztás. Mínusz 200 fokos nitrogénnel depigmentálják az állat szőrét, amitől a fagyasztott területen később már csak fehér szőr nő. De szokták tetoválni is az állatokat, és van, ahol nyakörvet raknak rájuk, esetleg mikrocsippel látják el a őket. Ezzel egybe vág Joseph Keating nyilatkozata is: a National Farmers Union, vagyis a brit parasztszövetség tanácsadója azt nyilatkozta a Guardiannak, hogy soha életében nem látott billogozást, kizárólag régi westernfilmekben."

444.hu/2013/08/23/ma-emberhus-fog-egni-az-allatholokauszt-ellen/

@ZöldElla:
A kérdés itt az, hogy tudományosan bizonyított-e bárki is ok-okozati összefüggést, hogy valóban a húsevés rövidíti meg az eszkimók életét? Erről mit mond a néprajz és a kulturális antropóliga?

Csak mert azok a törzsek, akiknek van olyan mennyiségű zöldségük, hogy abból teljes értékűen tudnak táplálkozni, valószínűleg sokkal jobb környezeti feltételek mellett élnek. Az eszkimók meg kifejezetten szélsőséges körülmények között, ami talán egy kicsit jobban hozzájárul az alacsonyabb átlagéletkorhoz, mint a húsevés.

De rakjunk ki egy hosszúéletű növényevő törzset a kanadai sarkvidékre, lássuk el őket zöldségekkel, aztán figyeljük meg, hogyan alakul az átlagéletkoruk. :)

Mert a logikád alapján sokáig fognak élni. :)

különvélemény 2013.08.24. 21:45:06

@ZöldElla:
Ja, ha átlag életkort nézünk, akkor élj 4000 méternél magasabban, és keveset egyél, mert szegény vagy...

Az összehasonlítás meg csak úgy él, hogy elküldesz egy vegánt az északi sarkkörre, azután majd megnézzük mi történik.

különvélemény 2013.08.24. 21:51:23

@ZöldElla: "hanem azokra a közösségekre, törzsekre, akik a mai napig az általunk civilizáltnak nevezett jelenségtől elzárkózottan élnek"

Ennél nagyobb öngól nincs a világon.
Mind a trópusokon él, ahol minden az öledbe esik, próbáld meg ezt Szibériában...

Jé, ott nincsenek vegánok, mert az ember attól lett intelligens, hogy alkalmazkodott a mostoha környezethez.

De persze mindig van pár balfax, aki az előbbi előnyöket kihasználva túlélt és elszaporodott, de most annyira ráeszmélt a hülyeségre, hogy megtagadja saját őseit.

Matrioshka Brain 2013.08.24. 21:58:48

@Földgyermeke: Ha a billogozás valódi, akkor a hölgy vagy fakír, vagy erősen módosult tudatállapotban hajtotta végre az öncsonkítást.

Ha véletlenül hozzáér egy cigarettaparázshoz, ami aprócska sebet ejt csak, az ember akkor is egy pillanat alatt elkapja onnan a kezét, annyira fáj.

Ehhez képest a hölgy itt hosszasan szenved, miközben a "seben" tartja az eszközt, majd lassan roskad le, akár egy haldokló partizán.

Arra lennék kíváncsi, ki volt az ötletgazda, és miért gondolta, hogy egy ilyen rosszul megrendezett cirkusz hatásos lesz. Nekem például inkább olyan érzésem támadt a felvételt látva, hogy hülyének néznek.

Matrioshka Brain 2013.08.24. 22:07:22

@enpera: Engem személy szerint nem zavarna, ha valaki "csak" propagandista vagy népművelői munkát végez. Ez még nem zárná ki, hogy esetleg igaza lehet. :) Csak szerintem kár eközben magából bohócot csinálnia, mert úgy az összkép is romlik.

ZöldElla 2013.08.24. 22:53:13

@különvélemény: Keress rá a hunza népcsoportra pl. Ők nem az édeni trópusokon élnek. Bár esznek húst, de nagyon minimálisan, a táplálékuk jelentős hányadát növények teszik ki. Náluk is 100 év körüli az átlag életkor.

Amúgy a sarkosítás az érveléseknél mindig bevett labda. :) Igen, az emberek mindig alkalmazkodtak a környezeti feltételekhez a minél optimálisabb túlélés érdekében. Az így kialakított életmód fontos része volt bármelyik emberi közösség túlélési stratégiájának. A lényeg viszont az, hogy nekünk van lehetőségünk dönteni arról, hogy mit eszünk meg. Nem vagyunk sem a sarkkörön de a minden mannát adó trópusokon se. Viszont nálunk is bőven vannak olyan növények, amiket az idényük idején tudunk enni változatos és finom ételekként.

Engem egyáltalán nem zavar ha azok, akik nap, mint nap húst hússal esznek pár éven belül meghalnak vmi cuki kis civilizációs betegségben. Az egészségtelen életmódnak hála egyre alacsonyabb az átlag életkor. Egy mai fiatal férfinek pl. egész jó esélye van arra, hogy 45-50 évesen kipurcan. A mai 50-es korosztály is rendesen hullik, maroknyi gyógyszert szed, több nyavalya kínozza de továbbra is méreganyagokkal tömi a szervezetét.

Ha nagy ívben tojtok az általatok sötétzöldnek nevezett emberekre és a nagyüzemi futószalagos gazdasági állatokra akkor gondoljatok magatokra, a saját és szeretteitek egészségére. Ha nem akartok mihamarabb egy szép helyet a temetőben a családotok kis körében 2 méterrel a föld alatt akkor olvassatok utána a növényi alapú étrend jótékony hatásainak. Kérdezzetek meg olyan embereket a tapasztalataikról, akik több évtizede nem esznek húst. Gondolkodjatok nyugodtan másként a vegán és erőszakmentes életmódról de olvassatok utána, ismerjétek meg az okokat és tényeket és ha azok ismeretében is ugyanaz maradt a véleményetek akkor ez van. Ti úgy vagytok boldogok, mi pedig így. :)

Punxsutawney Mormota 2013.08.24. 23:01:01

@ZöldElla: Mondanál egy olyan természeti közössséget, akik csak zöldséget esznek és 80-100 évig élnek?
Szerintem egyet nem tudsz mondani. Mert ilyen hülye természeti nép egy sincs. A legtöbb százéves Japánban van, de ők is esznek húst. Pl. sok halat. Hahó! Vagy a hal nem számít?

Reggie 2013.08.24. 23:03:50

@ZöldElla: Erdekes, a csaladomban mindenki eszik hust, nem is keveset es megis 80 korul van az atlag eletkor. Ez biztos a hus alapu etrend jotekony hatasai miatt van.

Eroszakmentes eletmod pedig nem letezik.

Punxsutawney Mormota 2013.08.24. 23:07:20

@ZöldElla: Nehéz indulatmentesen gondolkodni egy olyan életmódról, aminek nincs antropológiai háttere, továbbá az elmebeteg vegánok veszélybe sodorják a gyermekeik egészségét.
Már írtam, Te azt csinálsz, amit akarsz. De a kölyködnek hagyd meg a választás jogát.
Te ezt választottad, ezt az életed éled, de nem biztos, hogy a gyereked is ezt akarja élni, mint ahogy azt sem erőltetnéd rá, hogy ugyanabba az iskolába járjon, ahova te jártál - már ha jártál...

2013.08.24. 23:57:09

@ZöldElla:

"Az egészségtelen életmódnak hála egyre alacsonyabb az átlag életkor. Egy mai fiatal férfinek pl. egész jó esélye van arra, hogy 45-50 évesen kipurcan."

Ez egész egyszerűen nem igaz, erről magyar és nemzetközi statisztikákra guglizva bárki meggyőződhet. Civilizációs ártalmaktól függetlenül a várható élettartam és az átlagéletkor is folyamatosan emelkedik, és a fejlett országokban a legmagasabb.

Egyébként az egészséges táplálkozás és a húsmentes táplálkozás két külön dolog, húsmentesen is lehet egészségtelenül táplálkozni, és húsevőként is lehet egészségesen. Nem kéne összemosni ezt a két dolgot szerintem.

Toma001 2013.08.25. 00:56:58

@metal: Nekem nagyszüleim mesélték, és sokan mások szintén, hogy az ő idejükben luxus volt a hús (lehet, hogy te úri családban nőttél fel, és ezt nem tapasztaltad, de hidd el, hogy a vidéki társadalom nagy részénél az volt), és csak vasárnaponként fogyasztották. Hétköznap pedig nem a TV előtt döglöttek, hanem reggeltől sötétedésig a földeken dolgoztak. Én ajánlom neked, hogy próbáld ki a húsmentes étrendet és rájössz, hogy semmivel sem fogod magad gyengébbnek érezni!

sparklie (törölt) 2013.08.25. 06:06:29

@Toma001: Sajnalom, hogy a nagyszuleid tanulatlan parasztok voltak, akiknek nem jutott hus az asztalara, de a tobbseg igenis tartott legalabb tyukokat regen is es igy volt hus. Az otvenes evek elejen persze hianycikk lett a hus, de errol nem a videki emberek, hanem a komcsik tehettek. Padlaslesopres...
A videkieknek meg haboru idejen vagy 56-ban is jobban jutott az asztalara mindenbol, mert maguknak termelhettek meg, nem a piacra jartak, vagy boltba, ahol vagy volt tojas, kenyer, hus, vagy nem.
Es ki kell abranditsalak, nekem videki ertelmisegiek, iparosok es birtokosok voltak az oseim, de nekik is voltak allataik, tanyajuk, foldjeik, ahol cseledek, napszamosok termeltek nekik a kajat, de nagyanyam, dednagyanyam maguk sutottek a kenyeret, vagtak a csirket. Nem volt az olyan szar. A szar vilag a haboru es a komcsi hatalomatvetel utan jott.

sparklie (törölt) 2013.08.25. 06:17:08

Az meg a fajizmus netovabbja, hogy egyesek azt hiszik, hogy ok mar kulonbek a novenyeknel, ezert szegeny artatlan novenyeket millio szamra meszarolhatjak le es zabalhatjak magukat tele beloluk.
Minden elolenyt megillet az elethez valo jog! Az ember semmivel sem kulonb, mint egy salata, repa vagy sutotok. Szabadsagot a novenyeknek is!
Egyen mindenki fenyt es igyon vizet.
Bocs, ezt az ironikus szoveget nem hagyhattam ki.

Amugy a novenyevok belegondoltak mar abba, hogy a mezogazdasagban hagy billio allatot, rovart, madarat, ragcsalot irtanak ki, hogy nekik legyen novenyi eredetu taplalekuk? Mert ugye nem gondoljuk, hogy mindent novenyvedoszerek nelkul el tudnanak allitani? Nem minden bio, oko, zold, amit megeszunk.

Haho! Az ember egy allat, ahogy a sotetzoldek is megallapitottak, ezert nem kellene ugy kezelni, mint ami nem resze a taplaleklancnak. Minden allat eroszakos valamilyen szinten, egyedul az ember az a faj, ahol ki akarjak irtani magukbol az eroszakos viselkedest. Gyozkodjetek inkabb a kutyakat, macskakat, sasokat, oroszlanokat, vidrakat, capakat, hogy ne egyenek hust es ne legyenek eroszakosak.
A sotetzoldek eppen az embert nem tekintik allatnak, amikor olyan dolgokat varnak el tole, amit allattol nem lehet elvarni.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.08.25. 07:10:07

@sparklie: ilyen szempontból is, a magukat húsevőknek képzelő tömeggyilkos mészárosok, sokkal több lényt végeztetnek ki...

hiszen azokat az állatokat, akiket a kedvükért kivégeztetnek, azokat előtte növényekkel tömnek jól meg...
rengeteggel..
vagyis az akaratgyenge húsfogyasztó káros szenvedélye miatt legalább 10* annyi lélek pusztul el

persze egyszerű elméjük ezzel a ténnyel n(s)incs tisztában

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.08.25. 07:16:46

Wmiki, remélem fényevő vagy , csak úgy lehetsz hitelesen. Vagy gyilkolászod a növényeket hogy zabálhass?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.08.25. 07:24:53

@enpera: :x
az előbb írtam le, sajnálom, hogy egyszerű elméd nem fogta fel:
egy vega 10-ed annyi lényt (növényt) pusztít el, mint egy akaratgyenge, szenvedélybeteg húsfogyasztó

vagy szerinted a hús, amit megeszel, egy nagy gyárból jön ki, a műanyag alkatrészek sor mellől?

Toma001 2013.08.25. 10:39:13

@sparklie: Szép kitérő válasz. Arra utaltam, hogy ha hiszed, ha nem, rengeteg olyan ember volt, aki hétköznap abszolút nem evett húst és kemény fizikai munkát végzett.

metal · http://electric.blog.hu 2013.08.25. 12:12:02

@Toma001: Igen az 50-s években. De előtte, és utána is a parasztoknak volt hús, és ettek is belőle rendesen. Télen meg zöldség nem volt egyáltalán, szinte csak húst ettek, kenyérrel.
Amúgy fura, hogy állítjátok, hogy semmi egészségi hátránya nincs, ha egyáltalán nem esztek húst (sőt még egészségesebb is), csak ezzel a táplálkozási szakemberek (orvosok, nem a sarlatánokra gondoltam) közül senki nem ért egyet:)

EricaRose 2013.08.25. 13:02:04

ennyi buta közhelyet rég olvastam egy helyen, ennyire féltitek a mindennapi húsotokat?
de a DR.HOuse-s érvelés tetszett a legjobban, kiemelnék egy másik részt, ahol a fekete himlő gyanújával szálítottak be egy búvárt, s mivel dr.Housenak mindig igaza van, be kell tiltani a búvárkodást :D

EricaRose 2013.08.25. 13:06:09

@különvélemény: az ember intelligens, a többség..de az intelligencia értelemszerűen toleranciát is magában foglal, másképp csak szűklátókörűségről van szó.ezen cikk kapcsán pedig nyilvánvaló h semiféle tolerancia nincs a kommentelők többségében..
de valahol betudom ezt annak, hogy Magyaro-n sok évtizede szét lett verve a polgárok önérvényesítése, ill mindennemű érdemi polgári szerveződés...így aki ma hisz vmiben, és aszerint él, max le van hülyézve :)

nah ezért tartunk ma ott ahol, na nem a vegánok miatt, hanem mert nincs egy terület sem ahol az emberek érdemben ki mernének állni bármiért amiben hisznek..
vagy csak nagyítóval találni ilyet.

2013.08.25. 13:36:43

@EricaRose:

Nehéz úgy komoly eszmecserét folytatni, hogy amit a vegánok érvként felhoznak, az többnyire légből kapott hittétel, vagy áltudományos csúsztatás (ld. eszkimók életkora), esetleg szimpla tárgyi tévedés (pl. csökkenő átlagéletkor).

Amúgy az egész vitát egy deviáns, nyilvánvalóan kamu performansz indította el, ami ráadásul demagóg módon olyasmi ellen tiltakozik, amit már évszázadok óta nem is alkalmaznak.
Ahhoz, hogy a társadalom támogatását elnyerjétek, kicsit többre lenne szükség, mint a nácizás meg unatkozó nagyvárosi hipszterek gimnáziumi színjátszókör szintű jelenete. "Égési" sebbel, meg egy kisasszonyos sikoltással+műájulással. :))

Én még mondjuk mindig két dologra várok az értelmes kommunikáció jegyében:
- bármiféle tudományos kutatás, ami ok-okozati összefüggést igazolt volna a húsfogyasztás és az alacsonyabb életkor között
- magyarázat arra, hogy miért kellett a jelenet előtt az "égett" felkart eltakarni, ha valódi volt az előadás.
De elég nagy a csend.

Vagy esetleg valaki beismerhetné, hogy a vegán táplálkozás kultusza egyszerűen csak HITen alapul, és akkor mindjárt mindenki elfogadóbb lenne, hiszen hittételekről (pl. isten létezése) nem érdemes vitatkozni.

Toma001 2013.08.25. 17:38:35

@metal: citation needed! Kérlek linkelj be pár olyan orvosi tanulmányt, amely azt mondja, hogy nem ajánlják! Az Amerikai Dietetikai Szövetség (gondolom mind sarlatán) tavaly kihozott jelentést, mely szerint bátran lehet csak növényi étrenden élni az élet minden szakaszában, akár csecsemőkorban is!

Toma001 2013.08.25. 17:44:09

@Punxsutawney Mormota: én semmivel nem érzem kevesebbnek az életemet azzal, hogy nem eszem húst, sőt azóta sokkal változatosabban táplálkozom. És nem, nem kell lemondani az élvezeti cikkekről, de olyanról szívesen lemondok, amihez vér tapad.

Ja és nézz bele a tükörbe és hasonlítsd össze egy ragadozóéval! Vagy ha élve el tudsz kapni mondjuk egy nyulat minden segítség nélkül, semmi eszköz nélkül el tudod fogyasztani nyersen, és semmi bajod nem lesz tőle, akkor elhiszem neked, hogy mindenevők vagyunk!

P. dictus Magister 2013.08.25. 19:16:07

@Toma001: A friss hús abban a formában ahogy sokan ma esszük valóban luxus volt, de ettek más állati eredetűt. Kezdve az egész évben fogyasztható szalonnával, kolbásszal és a különféle tejetermékekről is nagyvonalúan megfeledkeztek.

Punxsutawney Mormota 2013.08.25. 20:10:45

@Toma001: Hülyeség ellen nincs orvosi segítség.

"...Ja és nézz bele a tükörbe és hasonlítsd össze egy ragadozóéval! Vagy ha élve el tudsz kapni mondjuk egy nyulat minden segítség nélkül, semmi eszköz nélkül el tudod fogyasztani nyersen, és semmi bajod nem lesz tőle, akkor elhiszem neked, hogy mindenevők vagyunk!"

Ezek a ragadozók, Aranyapám! Azt mondtam, hogy ragadozók vagyunk? Nem! Azt mondtam, hogy mindenevők vagyunk? Az oroszlán ragadozó? Igen! Persze néha eszik egy kis ezt-azt, hogy ha rendetlenkedik a gyomra... De az idézett mondatod olyan nagyfokú ostobaságról, mellébeszélésről tanúskodik, hogy itt és most kihalásra ítéllek.

A legviccesebb az, hogy arra sem Te, sem a hozzád hasonló ívású zsenik sem válaszolnak, hogy micsoda orbitális felelőtlenség, hogy sok elmebajnok a csecsemőjét is belekényszeríti ebbe az életmódba.

Tudod, ha le akarsz ugrani a hídról, akkor ugorj! Semmi közöm hozzá, feltéve hogy ha nem az én motorháztetőmön akarsz landolni. De ha közben a gyereked is a karodban tartod, akkor ugyan hadd formázzak már véleményt rólad.

Toma001 2013.08.26. 02:04:25

@Punxsutawney Mormota: képzeld, még egyetlen csecsemő sem halt bele abba, hogy nem evett állati eredetű táplálékot, pedig már több millióan nőttek fel így! Ezzel csak magadat akarod nyugtatni, azért próbálsz utolsó mencsvárként a csecsemőkkel érvelni!

sparklie (törölt) 2013.08.26. 04:07:45

@Toma001: figyelj, most nagyon nyomjak a divatos paleolit dietat, aminek antropologiai alapokat adtak, nevezetesen a termeszeti nepek taplalkozasa, osember etrendje stb., ami meg teljesen ellenmond a vegan eletmodnak, mert azt mondja, hogy egyel sok-sok hust
tejet, gabonat, szojat meg veletlenul sem, a huvelyesek amugy is halalos mergek az emberre nezve

ossze kellene ereszteni egy vegan hivot es egy paleo dieta hivot es gyozzon a jobb
csak a normalis, racionalis, epeszu embereket hagyjak mar beken!

a vegan eletmod teljesen ellentmond a paleonak, annyira confused vagyok ilyenkor... kire hallgassak?

Punxsutawney Mormota 2013.08.26. 07:06:17

@Toma001: Nem, csak visszamaradott lett. És lassabb. Talán egy kicsit bambább.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.08.26. 08:31:54

@Toma001: nagyon buta az érvelésed

Legyél vega, de akkor fogadd el hogy más nem az.
Ne gyilkolj növényeket, úgy legyél vega.
Ülj vissza az iskolapadba és tanulj egy kis biológiát. (Evolúció, mindenevő, fogazat témákat ajánlom)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.08.26. 08:32:28

@wmiki: te agyhalott vagy, ezt mindenki tudja. Növenygyilkos

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.08.26. 08:33:41

A természeti népekkel érvelőknek, ők bizony bogarakat, férgeket, kígyókat, és mindent megesznek amit találnak.

Toma001 2013.08.26. 12:39:46

@enpera: a vegetáriánus szó növényevőt jelent, akkor mire mondod, hogy ne gyilkolj növényeket? Növényt enni kell, mert kell a túlélésünkhöz, a növénynek nincsenek érzései, mivel nincsen idegrendszere sem. Ha pedig valóban nem tudsz különbséget tenni egy növény meg egy állat között, akkor neked kéne visszaülnöd a biológiaórára.

Igen, képes az ember a húst megemészteni, de pont azért lettünk civilizált élőlények, hogy békésen tudjunk élni. Ezért nem öljük meg egy másik nemzet tagját, ha szembetalálkozunk vele, ezért küzdöttünk a rabszolgatartás ellen, és szerencsére vannak olyan emberek már, akik azt vallják, hogy ne gyilkoljunk le ész nélkül más érző lényeket!

P. dictus Magister 2013.08.26. 12:51:32

@sparklie: Szerintem egyél meg egy jó kolbászos lecsót, a káposzta és a kecske is megmarad :D

@Toma001: Egyes vélekedések szerint az embert a húsevés emelte ki a többi faj közül. A civilizáció része az erőszak is, nyilván jobb lenne a világ erőszak nélkül, de ez nem fog bekövetkezni, csak a hippik hisznek a világbékében, az ember természeténél fogva erőszakos. A civilizáció behatárolja az erőszak eszközeit, ezért nem irtjuk ki egymást. Az erőszak monopóliuma az államé. Én nem ítélkezem, tőlem ehettek nyugodtan csak zöldségeket, én is sok növényt eszem, finom kaját lehet belőlük főzni, de akkor ti is fogadjátok el, hogy mi meg húst eszünk. Azt viszont továbbra is fenntartom, hogy ez az egész happening csak egy újabb first world problem. Sokan ezt a posztot sem olvasták volna el ha nincs benne önégetés. Akik méltatlankodnak az állatokkal való bánásmódon azok nézzék meg, hogy néhol hogy élnek az emberek

www.youtube.com/watch?v=ZRuSS0iiFyo

Toma001 2013.08.26. 13:53:28

@P. dictus Magister: én az Omega-3-ról olvastam azt, hogy az lendítette fel az emberi agy fejlődését, Omega-3 pedig nemcsak állati eredetű táplálékban található. A húsfogyasztás egyes vélekedések szerint azért járult hozzá az emberi fejlődéshez, mert a vadászat rákényszerítette az embert minél fejlettebb eszközhasználatra.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.08.26. 17:44:58

@enpera: ezek szerint nekem legalább valamikor volt agyam, rólad ez nem mondható el

vagy szerinted azok a tehen-ek/sertések, mit esznek amiket a káros szenvedélyedért lemészárolnak (mert persze erre egyedül képtelen lennél) azokat mivel tömik meg?
nem növényi táplálékkal??

agyatlan... :x

lylyom 2013.08.26. 20:17:21

@Punxsutawney Mormota:
Nyugodtan ki lehet hívni a gyámhivatalt. A gyerekem 4,5 kg-mal és 60 centivel született úgy, hogy terhesség alatt már vega voltam. A gyerekem 1 évesen 12 kg volt. Hát... nem tudom, hány 5 hónapos 12 kg-os gyereket láttál, de az biztosan nem ezen a bolygón élt. (Mert hogy azt írtad, 7-8 hónappal van elmaradva.)
17 fok volt a lakásban, a gyerekem most másfél éves és egyszer sem volt beteg annak ellenére, hogy 3 macskával élünk együtt, vele jártam dolgozni stb. 17 hónaposan jár és most kezd beszélni. Védőnőhöz 2 havonta járunk, félévenkénti laborvizsgálattal tudom bizonyítani, hogy a gyerek egészséges. De azért csak nyugodtan hívd rám a gyámhivatalt, hadd mulassanak ők is egy kicsit :D
Istenem, embereknek nincs jobb dolga, mint az én magánéletemmel foglalkozni?:)

Toma001 2013.08.26. 21:59:33

@lylyom: nyugi, ők nem téged akarnak támadni, hanem a saját lelküket megnyugtatni. Én is egy időben több alkoholt fogyasztottam a kelleténél, és mindig próbáltam megmagyarázni, hogy valójában miért is teszem ezt, és miért nincsen ezzel semmi gond sem.

lylyom 2013.08.26. 22:07:34

@Toma001: Tudod, rám azt mond ez a féreg, amit akar. De kétlem, hogy valaha is látta volna a gyerekemet élőben, mert akkor nem mondana ilyet. Méghogy lassú és bamba... szívesen "kölcsönadom" neki egy napra, nem lesz kilométerhiánya...
Először felháborodtam rajta, de most már csak szimplán lehánynám, ha lenne annyi gerinc benne, hogy a szemem elé álljon.
Mindenesetre köszönöm, Toma :D

Matrioshka Brain 2013.08.26. 23:04:38

@wmiki: Miért gondolod, hogy erény, ha valaki tizedannyi lényt pusztít el?

A mennyiség szükségszerűen jobb volna a minőségnél?

És egyáltalán, miért ez a verseny, hogy ki mennyit pusztít, ha már a létezéshez mindenképpen "pusztítani" kell? (Már ha pusztításnak -- azaz manipulatív, negatív néven -- akarjuk nevezni azt a természetes folyamatot, hogy a prána néven is ismert életenergia, mely akár napfényként, akár növényként, akár húsként nyilvánul meg, az örök körforgásnak engedelmeskedve átlényegül, például emberré, aki táplálkozik.)

Lehetséges volna, hogy akik a mennyiséggel kérkedő "erőszakmentességet" istenítik, azok nem veszik észre, hogy a pusztítás a világ alaptulajdonsága?

Az az érzésem, ha ezek a képmutatók nem próbálnának ellenszegülni ennek a világtörvénynek, hanem megpróbálnák megérteni, hogy mire lehet következtetni abból, hogy a világ olyan, amilyen, az árnyékbokszolás abbahagyásából felszabaduló energiáikkal minőségi javulást érhetnének el úgy maguk mint a környzetük többi szereplője számára.

Mert lehet széllel szemben, csak talán nem érdemes.

sparklie (törölt) 2013.08.27. 06:16:28

@Toma001: a novenyeknek nincs idegrendszere, de talan ok is ereznek valamit, mas modon, lehet, hogy lelkuk is van...

arra a kerdesre meg nem kaptam valaszt, hogy akkor a rettentoen (al)tudomanyos alapokon nyugvo paleolit vagy hasonlokeppen meggyozo vegan dietat kovessem?

annyira kivancsi vagyok a valaszra!
a termeszeti nepek ugyanis nem veganok, esznek mindent, sot, sok helyen inkabb zsirt es hust, mint novenyeket
pedig nekik aztan igazan kozeli elmeny az allat leolese, tisztelik a termeszetet, egyutt elnek vele, aztan megis megbokik a kecsket, disznot idonkent

sparklie (törölt) 2013.08.27. 06:20:16

mellesleg senki nem billogozta meg magat, ahhoz tul beszari volt a fekete haju csaj
ez egy sima profi sminkes munkaja, fake az egesz

es tenyleg ez amolyan first world problem... a joletbe belezavarodott, yuppie, hippi, hipszter generacio habzo szaju orjongese: allatoknak lelke van... hogyne
meg olelgessuk a fakat es beszeljunk a novenyekhez
süti beállítások módosítása