Sajtoltam
2013. szeptember 30. írta: ZöldElla

Sajtoltam

Már elég régóta nézegettem a növényi sajtokat de a boltiakat a súlyokhoz képest drágának tartom illetve számomra az összetevőik között sem stimmel minden. Így arra jutottam, hogy majd én elkészítem magamnak. Kutakodtam az interneten és minél jobban beleástam magam a témába, annál többféle receptet találtam. Természetesen a legtöbb receptet angolul lehet fellelni de vannak magyar blogok is, ahol szuper leírásokatlehet találni. Mielőtt rátérnék arra, hogy milyen sajtot és melyik receptet készítettem el írnék egy picit arról, hogy pontosan milyen sajtokat lehet elkészíteni.

A sajtok alapja legtöbbször kesudió vagy a mandula és ezekhez jönnek hozzá a fűszerek és egyéb anyagok. Ha az ember kimérve veszi a magokat, akkor 10 dkg ára 360-400 Ft körül mozog. Az elkészíthető sajtok fajtáját tekintve nagyon széles a skála, ugyanis a trapista sajt állagútól kezdve a mozzarellán át, a juhsajtos állagig, a folyékony sajtig és a parmezánig minden elkészíthető és ez a lista csak a jéghegy csúcsa. Tényleg nagyon sokféle állagú és ízű sajt készíthető. Egyszerűen írjuk be a Google-ben vagy a Pinteresten a keresőbe, hogy vegan cheese recipe és alig győzzük majd kapkodni a fejünket a rengeteg találatra.

Én a www.fittnok.hu oldalán található sajtot készítettem el kisebb változtatással. Nekem nem volt otthon kesudióm de volt sárgabarackmagom így azt tettem a sajtba. Én 20 dkg mandulából és 4 dkg sárgabarackmagból készítettem el a sajtot. Összességében nagyon egyszerű és könnyen elkészíthető receptről van szó. (A receptet nem írom le, a a hivatkozott oldalon olvasható.) Elkészítés után nekem kicsit lágy lett a sajt, amit annak tudok be, hogy kihagytam belőle a kesudiót, ami lehet, hogy szilárdabb állagot ad a sajtnak. Legközelebb majd rakok bele de mindenesetre számomra még erősen gyakorlás gyanús a dolog. :) Amúgy a végeredmény íze szerintem finom lett.

sajt1.jpgMandula, sárgabarackmag és sörélesztő

sajt2.jpgAz összedarált mandula, sárgabarackmag és sörélesztő

sajt3.jpgAz össze botmixerezett alapanyagok formába öntés után

sajt4.jpgA hűtőben töltött éjszaka után összeállt a sajt

sajt5.jpgA formából kiszedés utáni állapot

sajt6.jpgFelszeletelve. Egy kissé darabos de az ízén nem változtat semmit. :)

Összesen 70 dkg sajtom lett és kb. 1000 Ft-ból jött ki az egész, ha nem veszem bele a sárgabarack magokat, amik még a nyári lekvárfőzésből maradtak meg. Ez az ár szerintem teljesen elfogadható, hiszen a tejből készült legolcsóbb sajtok ára is 400 Ft körül mozog 30 dkg sajt esetében.

sajt7.jpgAz első bevetésen a házi koktélparadicsommal, uborkával, hummusszal és zabtejes kávéval. :) Legjobb.

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldella.blog.hu/api/trackback/id/tr385527811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

01001100au (törölt) · http://ittmindenilyen.blogspot.co.uk/ 2013.09.30. 15:22:39

Jópofa dolog, lehet majd egyszer kipróbálom. Csak azt nem értem miért kell sajtnak hívni? A sajt tejből van ez meg ugye nem.

ZöldElla 2013.09.30. 20:08:33

@Pickles: Erre én se tudom a választ. Sok vegán ételnek van húsos, sajtos, tejtermékes neve. Gondolom a viszonyítás miatt, hogy éppen milyen húsos/tejtermékes ételt vált ki. De ez részemről csak egy tipp. :)

Szofi77 2013.09.30. 21:16:45

Lásd birsalmasajt :)

01001100au (törölt) · http://ittmindenilyen.blogspot.co.uk/ 2013.10.01. 13:30:25

@ZöldElla: Értem én, hogy "viszonyítás" meg minden, de akkor is bután hangzik. Mondjuk amin tényleg kibukom, az a különböző vega utánzatok, mint a szalámi meg csirke jellegű szelt.
Egy brutálisan néznek ki.
Kettő ha ilyesmit akar az ember enni akkor egyen azt, mert akkor nem vega csak rá van kényszerítve az meg nem jó.

ZöldElla 2013.10.03. 22:00:19

@Pickles: Erre megint csak a saját személyes példámat tudom mondani, hogy én speciel nem szeretem az "utánzatokat" és nem is tudom megenni őket.
Szója virslit pl. soha az életben nem fogok enni vagy vegán felvágottat sem mert nekem nem hiányzik egyáltalán és csak pislogtam, amikor láttam, hogy ilyen is létezik..

@P. dictus Magister: Szerintem ilyen giga szendvics még nem készült vegán verzióban, vagyis még nem láttam róla képet, videót de azért sose lehet tudni. :)

ZöldElla 2013.10.03. 22:02:42

@Pickles: Jah, ahogy pl. libazsír jellegű vegetáriánus krémet is kihagyom az életemből mert undorítónak tartom. Nem vagyok kíváncsi hasonló ízre se. De ez tényleg csak az én személyes hozzáállásom, mások helyében nem tudok nyilatkozni.

Szofi77 2013.10.07. 22:25:29

@ZöldElla: Nekem bejön a vega pecsenyezsír, és mikor néha rámjön a vágy valami "hagyományos" ízre, akkor kenyérrel, savanyúval szuper :) Felvágottat is vettem már, de a gabonakolbászokat rendszeresen használom, mindig van itthon. A gabonakolbászokat ajánlom kipróbálásra, az úgy viszonyul a valódi kolbászhoz, mint a növényi tej a tehéntejhez. Nem erőltetett utánzat, hanem finom, fűszeres gabona (annak, aki kedveli az erősebb, magyaros ízeket)

VegánHusi 2013.12.17. 18:14:56

Én nem értem, miért baj az ha fogyaszt az ember ilyen "húsutánzatokat" meg efféléket. Én mindenevő koromban soha nem ettem kolbászt, még a rakott krumpliból is kipiszkáltam, de amióta felfedeztem a gabonakolbászt néha megeszem ha épp megkívánom. Személy szerint nem azért lettem vegán mert nem szeretem ezeknek az ételeknek az ízét, hanem mert nem akarok részt venni az állatok kínzásában. Én jó érzéssel eszem a gabonakolbászt és a szejtánt meg a tofut, mert tudom, hogy tisztán növényi eredetű és bennem nem kelti azt az illúziót, hogy húst eszem, hiszen tudom, hogy miből van :) Persze hozzáteszem, hogy én mondjuk egy hónapban egynél többször nem igazán eszem ilyeneket, mert sokkal jobban szeretem a zöldséges ételeket.
süti beállítások módosítása