Padlizsános rakottkrumpli újragondolva
2013. szeptember 09. írta: ZöldElla

Padlizsános rakottkrumpli újragondolva

Ez a recept is kb. úgy született, hogy mi van itthon mert főzni kell. Így összeszedegettem a hűtőből és szekrényből a zöldségeket és elkezdtem agyalni, hogy mint és hogyan kéne megfőzni az alapanyagokat, hogy ehető is legyen. Így arra jutottam, hogy a leglogikusabb a rakott krumpli így neki is álltam. Lássuk mik kellenek hozzá és hogyan.

padkrumpli1.jpg

Hozzávalók:

  • 1 db közepes padlizsán
  • kb. 1 kg krumpli
  • 4-5 db Tv paprika
  • 2 db vöröshagyma
  • 1/2 lilahagyma
  • 5-6 ek csicseriborsó (már megfőzött vagy konzerv/készen vett
  • pattogtatott amaránt (elhagyható)
  • 2-3 ek zsemlemorzsa
  • pici olívaolaj
  • szezámmag (opcionális)

Fűszerek: (én 1-3 csipetnyit szoktam hozzáadni ízlés szerint)

  • őrölt kardamommag
  • bors
  • cayenne-i bors
  • római kömény
  • őrölt gyömbér
  • fahéj
  • majoranna
  • szerecsendió
  • fokhagyma granulátum

padkrumpli3.jpg

A csicseriborsó és a krumpli kivételével vágjunk mindent apróra, még a padlizsánt is kb. 1x1-es kockákra aprítsuk fel. A krumplit hámozzuk és mossuk meg, majd vágjuk szeletekre. A padlizsánt a főzés előtt sóval szórtam be, hogy engedje ki a levét. Ezután egy fazékban olajon pirítsuk üvegesre a vörös- és lila hagymát. Ha jó a hagyma, akkor adjuk hozzá a padlizsánt, paprikát és csicseriborsót illetve a fűszereket. Keverjük jól össze és hagyjuk, hogy fedő alatt összefőjön. Így főzzük kb. 10 percig — lényegében addig amíg el nem kezdjük érezni az étel illatát —, időközben pedig néha kevergessük meg, hogy le ne égjen.

Közben vegyük elő a tálat, amiben sütni akarjuk. Kenjük be az alját 1 evőkanál olívaolajjal és szórjuk be a zsemlemorzsával. Kb. 2-3 rétegben pakoljuk bele a tálba a szeletekre vágott krumplit. Ha megfőtt a hagymás-padlizsános-paprikás-csicseriborsónk akkor vegyük le a tűzről. Vegyük elő a botmixert és mixeljük krémesre az összefőtt zöldségeket. Ezt a kapott krémet ráöntjük a krumplira és szépen elegyengetjük a masszát. Ezután ha akarjuk megszórhatjuk egy kevés pattogtatott amaránttal, majd a maradék krumplit is rárétegezzük. A krumpli tetejére szórhatunk szezámmagot. Alufóliával befedjük és a 200 fokon előmelegített sütőben kb. 1 órát sütjük. A sütőben eltöltött 30-40 perc után a fólia eltávolítható és anélkül hagyjuk tovább sülni.

padkrumpli2.jpg

Ha elkészült akkor szeletelés előtt hagyjuk még hűlni és állni egy fél órát, hogy a padlizsános massza összeálljon és ne folyjon ki a felvágásnál. Azt hiszem ez az étel tipikusan a ronda de finom kategória. :)

padkrumpl4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldella.blog.hu/api/trackback/id/tr225484803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kivlov 2013.09.09. 13:48:14

kolbász nélkül? olyan lehet, mint a bableves bab nélkül...

nimrod666 2013.09.09. 14:21:07

Pont a múlt héten csináltam kolbásszal, mert úgy az igazi.
Ez meg egy vega rakott krumpli. Nincs ezzel semmi baj. Mondjuk én nem enném meg. Elnézést, de szerintem még gusztustalanul is néz ki.
Ízlések és pofonok.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.09.09. 14:42:30

Én krumpli nélkül csinálom a rakott krumplit. Csak pacal van benne és pörkölt.

barli 2013.09.09. 15:52:26

na de miért hasonlítják a padlizsános rakott krumplit rakottkrumplihoz? Idióta kattintásgenerátor cím..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.09. 17:23:22

ez is egyetel
lehet van aki szereti
csak nem rakottkrumpli

én már a fény gyermeke vagyok 2013.09.09. 18:00:31

@hagyma: ez is egyetel
lehet van aki szereti
csak nem rakottkrumpli

www.bruxinfo.eu/files/feltoltott_kepek/julius/barsine.jpg

Így már van értelme.

szanalmas 2013.09.09. 18:13:18

Se tojás, se tejföl... Tulajdonképpen ez a raktunk valamibe krumplit kategória! Hazaárulók és szabotőrök, fujj!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.09. 18:14:56

@szanalmas: pont ezt akartam meg hozzatenni, hamar vega "rakottkrumpli"akkor legalabb valami tojas meg tejfol
de megeloztel

szanalmas 2013.09.09. 18:51:01

@hagyma:

Meg "szójja nővérkének, hogy befostam"!

ZöldElla 2013.09.10. 11:36:02

Mivel ez egy vegán életmódról szóló blog így természetes, hogy minden állati eredetű kimarad. Ha nem tetszik, hogy nincs benne kolbász, tojás, tejföl akkor nem kell a blogra kattintani és fújolni a posztra. Ez kb. olyan, hogyha kimentek egy foci meccsre és szitkozódtok, hogy miért foci meccs van és nem kézilabda. :)
Trollkodni meg máshol is lehet. :) Ha húsos receptet akartok akkor keressetek olyan blogot ahol húsos receptekről írnak és megoldódik a hiányérzetetek problémája is. :) Egyszerű ez.
süti beállítások módosítása